Alla inlägg den 30 juni 2010

Av madibasshiraz - 30 juni 2010 11:23



Vill ha semester o det är NUUUU, vill inte alls jobba något mer...

längtar, längtar o längtar... hem till stallet och hem till Shiraz!



Hade en underbar kväll med BFF'n igår igen! Först en eko-dejt för att fylla på spånlagret o lite allmän shopping till stallet! Sen va det bara hem, kasta på sig ridkläderna o bege sig upp till Shiraz! ÄNTLIGEN!

Efter diverse stallgöra sadla o tränsa jag min Stjärna o begav mig ut på banan med henne! Johanna, gjorde som vanligt, ett stålande jobb med longeringen! Sen var det dax för lilla mig att hoppa upp o fortsätta vår travträning! I höger varv går hon stadigt i traven nu! Tänk va hon lärt sig på bara 2 travtillfällen, hon är lite mer ostabil i vänstervarv men överlag är hon en väldigt välutvecklad och stabil 3åring! Så stolt! Det enda som är tråkigt är att det är en sån liten stund jag får njuta av att sitta på hennes rygg! Längtar som en tok efter att få bege mig ut i skogen o mysa timmavis med henne! Men den som väntar på något gott...

Vårt mål är att galoppera uppsuttet innan Falsterbo! O med den takten LillSessan håller just nu, så kommer det att bli nemas problemas med det! Bara Matte som ska lyckas hänga med oxå!



  



Ikväll vankas det Shiraz/Jaktexamsmidda hemma hos mor o far i Arkelstorp! Min nya häst och Lillebror jaktexamen ska firas med en redig laxamidda *mums* ! Först ska jag hämta upp min käre gamle farfar o ta han med upp till stallet så han får träffa vår nya häst! Så här på äldre dar har det kommit fram att farfar är en riktig gammal hästakarl! Har jobbar mkt med hästar och unghästar i yngre dar, så det ska bli spännande att höra hans omdömme av LillSessan idag!


Over and our for now!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards