Alla inlägg den 1 juli 2010

Av madibasshiraz - 1 juli 2010 15:11


...jess det är vad som står på schemat idag! Det blir cookies'n'beans med mamma, moster, lillkusin o BFF! Räkmacka, efterrätt ala Johanna o dvs gottesaker! Sen blir det en sen kväll med hästen, men det är mysigt det oxå! Hon får gå ute o njuta av sommaren lite extra idag, det uppskattar hon nog a lot!

 

Gårdagens var minst sagt en succé! Lunch med BFF'n på stan, gottigt väder o Farfar älskade min lilla svarta stjäna, o jag menar, det kan man ju inte klandra honom för!!!

Det blev tyvärr bara en snabbvisit i stallet, turbo mockning i hennes för övrigt löjligt lättmockade box, fram med maten o in med hästen! Färdigt! Pysslade om Isac oxå, han e så cool den lilla elitponnyn! Sen fick Shiraz sin dagliga ompyssling i stallet, rycktning och omvårdnad av den nästintill försvunna muggen... Vilket sjuhelsikes mirakelvaselin jag fick av Björn! Därefter lastade jag farfar o tillhörande rulator i min lilla A3a o begav mig hem till mor, far o lille Lillebror! Laxmidda stod på menyn o jag åt tills jag storknade... I like lax ;o)

 

Idag är vilodag nr 2 för Shiraz, o imorgon ska vi äntligen få leka lite igen! Ska bli spännade att se hur mkt hon har "ordnat med" i stallet inatt... Hon har nämligen en tendens att fixa med lite grejjer under kvällen/natten. Än så länge har hon ordnat med att pilla ner en lampa från taket, böja täckeshängaren 180grader, ta in tomma höpåsar i boxen för att leka med, pilla ut gosedjuret från fönstergallret o kastat ner x-antal täcken från grannboxarna! Mmm, hon är en riktig pillemojsare den dära Shiraz! Fast det brukar vara lugnt de dagra hon fått "jobba", så jag anar starkt att hon har plan på att ordna med något riktigt bra inatt efter som hon haft 2 hela vilodagar nu!!!

Imorgon är det tömkörning på schmat iaf! Ska bli spännande! Hoppas bara Isac håller sig vän med stickade flygfän o annat småkryp så han inte fixar med hemfärden själv igen... För ISAC... Det var inte så bra gjort ;o)

 

Mår nästan oförskämt bra just nu... tänk så bra allt är nu, om man jämför med för ett år sen! Är iofs sååå galet tacksam för att allt blev som det blev med puckofejset o tillbehör. Det har vatt ett tufft år på många sätt och olika plan o jag gör väldigt ogärna om det igen.  Men nu äntligen verkar det ha vänt! Har min och världens bästa BFF, familjen är oslagbart härlig har världens coolaste o bästa lillebror, en mor o far som verkligen skulle gå igenom eld för mig o min syskon! Min älskade lilla eLioT förgyller alla mina dagar o Elin som är och alltid har varit en klippa är oersättlig i mitt liv ;o) O som om allt det inte var nog, så har jag en prinssesa i stallet som är min, BARA min!!! Det enda som är tungt är saknaden av min Everth, men tanken på att han har det sååå mkt bättre nu gör saknaden lite lättare att stå ut med.

 

Ja, nej som ni förstår är det väldigt väldigt dumt o klaga just nu! I feel alive!

 

 

 

 

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards