Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av madibasshiraz - 5 augusti 2010 15:36


Igår var det äntligen dax för att ta bilen in till Stable Store och hämta vår nya sadel! Det konstanterandes nämligen ganska snabbt att min gamla pisse-sadel från Börjes inte var bra nog för min nya lilla ponnyhäst, så det inhandlades en Prestige Top Dressage sadel till lillsessan ist! Den satt som en smäck på henne, och Matte satt som en smäck i den nya sadeln! Så jess, ännu en impulsshopping till Shira! Men det kan hon vara värd, många gånger om! Hoppas bara nu att den kommer att fungera bra till oss ;o) Idag kom även sadelgjorden jag beställt, så när viloperioden är över (på lördag!!!) ska både sadel o sadelgjord invigas! Längtar Längtar Längtar!


  

Här har ni den, min nya bästa vän!


Hade vårt första riktiga ridpass i tisdags! Johanna longerade henne 5 min, sen var det dax för mig att skutta upp på ryggen och börja lära Shira att bli häst! Vår egna lilla EM-mästarinna Linda guidade oss vid ridningen i måndags, och hennes tips och ideér använde vi oss flitigt av i tisdags! Känns verkligen kanon, hon är så stabil och trygg att rida! Känns verkligen inte som en liten bäbishäst när man väl sitter på ryggen! Förutom när hon "fryser" och varken förstår framåt eller stopp ;o) Efter lite galopp på lina, släppte Johanna oss lösa på ridbanan och vi började öva på att vara själva! Lite läskigt enligt Shira för Johanna är nämligen "the shit" om ni frågar Shira, hon lämnar inte gärna Johannas sida ;o) Men det gick faktiskt över förväntan, vi kunde rida cerpentiner, snett igenom och följa fyrkantspåret utan några större diskussioner! Den enda diskussioner vi har just nu, är den med hennes förbenade vargtand =( Så imorgon ska vi prata med Mr Veterinär (Björn Rahm) och jag tror nog att han får komma ut och se till att plocka bort den dära äckliga lilla tanden. Tror att den ställer till det i munnen på LillSessan.

Ikväll blir det bara mys en stund i stallet, måste hinna plocka undan alla mina prylar från stallet oxå, sen ska Shira gå ute ett par nätter nu. Storstädning av stallet är på gång! Hoppas hon klarar av att gå själv bara, vill helst slippa att släppa ihop henne med Mr G igen. Hon är blivit så mkt possitivare o gladare sen hon kom bort från hans surmulen! Men hon är ju stor flicka nu, så det ska säkert gå bra att sova ute! Annars får väl Matte campa i hagen hos henne ;o)

Allt för Princess Sula von Lettia!


There's no place in the world I rather be then here with You!  




Ovido - Quiz & Flashcards