Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Att vakna med ett leende!

Av madibasshiraz - 13 augusti 2010 14:01


Fredagen den 13:e! Jess, den började ju bra...eller inte! Försov mig 2 timmar, rör ihop det mesta som går att röra ihop här på jobbet, känner mig allmänt tankspridd, förvirrad o lagom nervig inför kvällens möte med Mr Veterinär.. fast egentligen, om vi nu ska vara riktigt ärliga, så är det precis som vilken annan dag som helst i mitt lilla Alzeimerslight-liv ;o) Hur som helst, så är det iaf äntligen fredag och en hel helg framför mig med min Prinsessa o eLiot! Har ingen som helst aning om hur helgen ska spenderas, men soffan lockar ngt otroligt just nu!

Nermyst i soffan, ösregn utanför, alla ljusen tända, diverse godsaker på soffbordet och några bra filmer laddade på USB:et...mmm... JEPP, så ska definitivt kvällarna spenderas denna helgen!


Longerade Shira med gummiband igår... Det tyckte hon va relativt märligt påhitt, men efter lite mys och övertalning traskade hon fint ut på sin volt och påbörjade arbetet! Får nog börja träna henne mer regelbundet med inspänningar, inte långt kvar till hösten nu ju och då ska hon ju vara "färdig"!

Ikväll kommer världens bästa veterinär hem till oss och ska plocka bort hennes vargtand och titta lite på henne när hon rör sig! Tycker att hon är mer eller mindre stapplig i början av våra pass! Lika bra att han får titta och känne igenom henne, så slipper Matte gå och oroa sig mer... Har ju ordentligt skadad på det områder, efter hela den galna historian med Everton... Så ja, jag tar på mig rollen som stallets pjoskigaste och tramsigaste Matte! Även om jag nog delar den platsen ganska bra med Lilla Isacs mamma ;o) Men ja, hur som helst ikväll håller vi tummen för att allt går som de ska med Veterinären!

Efter dagens ingrepp av Veterinär Björn, blir det nog minst en veckas vila (med skogspromenader) så sätter vi igång etapp 3, det är nu det börjas på riktigt med ridningen. Nu är det inte bara ponnyridning på lina, utan det ska börja likna ridpass ist ;o)


Varje dag är ett äventyr med Shira, varje kväll i stallet är ett lyckorus... och att vakna med ett leende varje morgon är en fantastisk känsla! Önskar att det får vara så här nu, alwayas och forever! Me and My Princess Sula von Lettia!

  




 
 
Carl

Carl

15 augusti 2010 22:19

Hej!

Vill tipsa din om en sida som kan komma till hjälp:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

http://www.veterinaren.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards