Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av madibasshiraz - 18 augusti 2010 17:02


...usch ja, det här har väl inte varit en sån där WOWvecka so far iaf, men sånt kan ju ändra sig fortare än kvikt =)


Menmen, det lite halvlåga humöret kanske grundar sig på helgens små bravader... Veterinär besöket i fredags gick väl inte super lysande, har ju tyckt att hon rör sig lite märkligt emellanåt så det var ju lika bra att Mr Veterinär tog en liten kik på hennes rörlesemönster innan tanden skulle fixas... O jo, det va som vi trodde: unghäst patella =S Ingen riktig hit, men samtidgt så växer den lilla tjejen så det knakar så det är inte direkt jätte konstigt. Men det känns ändå lite surt, så nu är träningsschemat omlagt med hjälp av Björn och nu är det ridning i skog och mark som gäller och max 1dag på lina i veckan! Hon ska helst gå så ofta som möjligt, så fr.o.m nu får hon vänja sig vid att gå varannan dag! Tror nog det ska passa henne det oxå, bara hon kommer in i de rutinerna!

O den lilla vargtanden var visst ingen direkt vargtand, utan Shira ser jätte bra ut där inne i hennes i övrigt ganska äckliga mun ;o)

Däremot har hon nu mera hamnat i tonåren, unghästvårtorna har börjat dyka upp på henne som ett brev på posten! En på nosen, en på ganaschen och sen tror jag med bestämdhet att det sitter en liten jäkel i örat på henne... För helt plötsligt får man inte borsta henne vid vänster öra. Efter en stund mutning med MorotsGodis gav hon dock med sig, och jag är nästan säker på att jag kunde lokalisera minst en äckelvårta där...


Hoppas på att kvällen kan få mig på lite bättre humör... eLioTs "familj" har bjudit in oss på middag, lax med mosarella och förskpasta stod det på menyn och Matte o eLioT tackar inte nej till sällskap och riktig hemmalagad mat ;o) Därefter ska vi köra upp till hästarna tillsammans, "familjen" har sin sköthäst där uppe nu, och det är hur bra som helst tycker jag! Får ju träffa hela familjen mkt mer och eLioT får träffa dem ett par ggr i veckan nu ju! Så vi i vår lilla familj är mkt nöjda med att "familjen" oxå flyttat upp till Wä!

Efter dagens sysslor (tömkörning på vallen för min del och stallgöra för BFF'n) är utförda ska jag o Johanna baka pizzabullar!!! Mumsfilibabba =) Så det blir nog en helkväll och jag tror nog att det kommer att känna mig lite piggare o gladare imorgon!


Längtar iaf som en tooook till helgen, vill ha jobbefritt och kunna kela o mysa obegränsat med mina två små hjärtan! Sen ska man få träffa Fröken Veronika på fredag oxå! Ser framemot ännu en mysig tjejkväll med en massa tragg o skitsnack!  Tänkte även hinna utom Bjärlöv och hälsa på min Afrodite och hennes lilla Chaos! Längesedan jag träffade dem allihopans nu... Önskar att hon var min, BARA min...





     Afrodite och Chaos      eLioT

 

 

Men det sägs ju att allt har sin tid, och jag och Ditan har ju massa massa härliga år bakom oss som ingen någonsin kan ta ifrån oss, ingen kan någonsin ta hennes plats i mitt hjärta... Sen sägs det ju oxå att allt har en mening, och jag tror med det bestämdaste att Shira är min mening!

     

Min kärlek: Madibas Shiraz

 


Ovido - Quiz & Flashcards