Alla inlägg den 2 september 2010

Av madibasshiraz - 2 september 2010 17:20


torsdag... torsdags-städning av lägenheten står som vanligt på schemat efter jobbet o sen ska jag upp o mysa med min numera färdig vaccinerade Shira! Bästaste Björn va hos oss igår o vaccinerade lilla bäbisen, som nu då officiellt är en stor flicka ;o)


Installningen har gått kanon! Alla 9 flickor är på plats i stohagen, och igår gjorde Shira några tappra försök att busa igång flocken... Men de andra halvgammla stona tyckte inte att det var en bra idé, utan lilltösen min fick rocka lite själv ihagen! Hon underhöll iaf alla oss "mattar" som och höll koll på flickorna våra! En riktig liten showare är hon minsann, hon har en speciell liten bock/spark för sig som ser ursöt ut LettlandSpecial kallas den numera uppe på stallet ;o) Är så stolt att den lilla sötnosen är min, BARA MIN!



  

Cacca [hjärtar] Shiraz


I förgår hade vi ett tömkörningspass i ridhuset! Jag satte ut lite koner och ett par cavalettibommar! Vi gick slalom mellan konerna och skrittade över bommarna! Shira tyckte det var jätte kul! Spetsade öron och en bra tramp framåt hela passet! Tillsut va vi riktiga stjärnor på att zickzacka, volta och traska över bommar! Hursomhelst så är det iaf helt underbart att äntligen få ha en häst att jobba med och utvecklas tillsammans med! Riktigt härlig känsla att växa ihop tillsammans med en häst så här, hade nästan glömt hur grymt det känns att "bli kär"!

Efter vaccinationen blir det någon dags vila och sen så ska vi testa att rida igen!

Patellan ser mycket bättre ut nu, så nu testar vi att köra igång igen!

Sen börjar jag bli någorlunda bra i lilla rumpan igen efter avkastningen för 2veckor sen, så på lördag hoppas vi på att jag kan sitta i sadeln och att vi kan bege oss ut i skogen tillsammans med Wifey and Isac!!!


  

Johanna + Isac och Caroline + Shira 


För övrigt kan jag säga att det är galet jobbigt, meckigt, krångligt och trist att vara utan bil =( Tur att jag har världens bästaste mor som snällt tar bussen till och från jobbet varje dag denna veckan så jag kan ha hennes bil! Hon är helt fantastikst!!! Letar som en tok efter en bra bil till mig o min lilla familj, men hittar inget som duger åt Fröken Fransson... Är ju en liten auditös egentligen, så att hitta en Volvo som duger är inte lätt ;o) Så nu är planen att köpa en lagom dyr/billig A4 sålänge, tills jag hittar "dröm"bilen!  Ska ev ner till Lund imorgon och spana in en liten finfining till A4 där! Håll tummen för att den är lika fin på riktigt som på bilderna! Hoppas att billösheten är slut inom kort!


Helgen blir, precis som valigt, lugn och skön! Veckorna är så fullspäckade med diverse äventyr så när helgen kommer är det definitivt min melodi att bara ta det lungt och ta dagarna som de kommer! Oftast spenderas mkt tid i stallet och kvällarna på soffan med eLiot och oftast med BFFcompany! Ett ganska gott liv just nu..bara en sak jag skulle vilja ha annorlunda, men jag antar att man inte kan få allt här i världen... allt blir inte alltid som man varken tänkt, hoppats eller vill...


Everybody keeps telling me I'm such a lucky girl...
Lookin at you standin there I know I am!

  

Ovido - Quiz & Flashcards