Alla inlägg den 27 september 2010

Av madibasshiraz - 27 september 2010 15:21


  

För en minut sen var du min.
En tredjedel av den jag var går hem,
för en är krossad, en är din...
Det här är slutet på vår film

...jag blir aldrig samma, från och med du

[4månader sedan nu lämnade mig nu...men tomrummet i hjärtat består]
 
~~~~~~

Veckorna som passerat har varit fulla av det vanliga jobba hela dagarna o häst-, hund,- och BFFäventyr på kvällarna! O sen har det ju vatt val, och hör o häpna, så jobbade jag i vallokalen på C4 skolan!!! Det va en galet lååång dag, började vid 9 och vi gick hem vid 01,15... Men det va en rolig dag, jäkligt rolig faktiskt! Skoj och träffa på både nya o gammala vänner, sen dök det upp ett och annat fuckfejs oxå som man helst av allt skulle vilja slippa se för all evig framtid, men hur som helst va det skönt att se och höra att Mr Fuckfejs va sitt vanliga puckade jag!

Ibland är livet lixom alldeles lagon rättvist ;o)

Nog om det, dagen får i slutbetyg med beröm godkännt även om jag tycker det är rätt gott att det är 4år till nästa gång!!! Dagen fram till rösträkningen va lätt som en plätt, men när man ska sätta igång o räkna 3ggr ca 1500 röster tröttnar man ganska snabbt ska jag erkänna! Vem vi va effektiva som få, och fick ihop allt som vi skulle! Promenaden hem i ösregnet var faktiskt riktigt uppfriskande efter 5timmars intensivt räknande!


Å jo då, för den röda lilla tjejcaren i Lund är förrestennumera MIN MIN MIN =)

Känns så jäkla najs att äntligen få ha en egen bil igen o kunna ta sig till o från Prinsessan (o allt annat oxå för den delen) precis som man vill!!!


Shira är numera bra i sitt ben igen, och patellan verkar ja gett med sig för den här gången iaf! Tog fram mät-tjofräsen härrom kvällen och kunde konstatera att hon numera mäter 1,68 över marken ;o) Hon va endast 1,64 när hon först landade på Wä lyckor för 3,5 månad sedan... Inte konstigt att lilltjejen haft ordentligt  med träningsvärk =(


   Det är verkligen en fantastisk ponnyhäst hemma i stallet, och jag vill aldrig någonsin behöva vara utan henne!!! Hon är det bästa med hela mig!


   Hursomhelst så är träningen igång igen och förra veckan var vi ute i skogen o tömkörde 2ggr, longering på banan 1gång och sen tog vi en underbar BFFskogtur i lördags med Isaac and Johanna! Älskar livet tillsammans med min Shira!

Planen för veckan är att jag ska "rida" igenom henne på lina i samtliga gångarter, va ju 1 månad sedan jag gjorde det sist ny pga diverse struligheter... Hoppas att Johanna har tide ngn kväll *blink blink*! Sen ska jag försöka få sällskap på några kvällspromenader i skogen oxå tänkte jag!




Första riktiga riktiga höstdagen idag, och det betyder att en ny tid är här å jag är helt övertygad om att det här kommer bli en kanonhöst!






Ovido - Quiz & Flashcards