Alla inlägg den 11 november 2010

Av madibasshiraz - 11 november 2010 10:19


... and I like the way that feels =)


Galet längesen jag uppdaterade läget här! Idag är en lagom seg dag, så då passar det bra o slå ihjäl en stund här ;o)


Med lilla Shirizen är det som vanligt bra, bra, bra!!! Hon är en klippa av sällan skådad karaktär! För ngn vecka sedan va vi på miljö/unghäst träning! Där var presseningar, vaxdukar i alla möjliga färger o mönster, träbroar, fladrande IKEAkassar m.m m.m, och min coola 3åring tog sig bara en ordentlig titt i ridhuset när vi kom in sen va det inte mer med den saken!

Hon traskade glatt upp och över träbron, över tunnor, genom presseningar, över hinder och slalom mellan IKEA påsarna... Coolare flicka har jag faktiskt aldrig stött på! Vi avslutade hela passet med att först genomföra samtliga "hinder" med en pressening som täcke på Shira och sedan med en pressening släpandes efter oss! Inte ens då rörde hon en obehagsfena ;o) Nej, jag har sagt det förr o jag säger det igen... Hon är det bästa med hela mig!

   Däremot börjar det bli ett riktigt litet PMSsto av henne, hon har humör som inte är att leka med alla gånger! Men precis som Mattes humör så går det över precis lika snabbt som det flög över henne! Stackar lilla Mirja i stallet höll på att åka på ordentligt med däng i stallgången härrom dan för att hon vända huvet mot Shirezen o skulle kolla läget... Det kunde stått lilla Mirja dyrt om jag inte hade uppmärksammat det och avstyrt sparken som hängde i luften...  Mmm, en riktlig liten Black Bitch det är var Shira är emellanåt! Men ja, I Love It! Har ju tillbringar många år med det Afrodite, och hon är ju ngn form av ambassadör för PMSston, så jag känner mig som hemma o rättar mig i ledet när Shira lägger öronen och ska förklara för Matte hur saker o ting ska göras!!!


Utvecklingsmässigt går det stadigt framåt! Jag har ju bestämt mig för att ta det vääääldigt slow, en sak i taget och verkligen skynda långsamt! Det är en STOR dam som behöver tid att växa och utvecklas utan massa press och onödigt hårt arbete! Vi rider i skogen i alla 3 gångarter, även om stödhjulet (tackar Johanna för hennes tålamod med lillasyster o mej) hjälper oss i galoppen! I ridhuset travar jag fritt ett par varv och jag måste erkänna att det är jäkligt spännande!!! 

Har precis inskaffat mig ett par (8st!) cavalettistöd som ska invigas ikväll, för nu ska vi jobba på steget och lära Shirizen att LYFTA på benen (det kommer nämligen inte alltid så naturligt för henne, min lilla klump fia!!!)

   Det är verkligen skit kul med en alldeles egnen liten unghäst! Jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt att unghästar inte är ngt för mig! Shira är vekligen ngt för mig!

Det absolut roligare med hela grejjen är hur samspelet mellan mig o henne växer vecka för vecka! Man lär känna nya sidor hos henne hela tiden! Att hon har börjat komma till mig i hagen om kvällarna, hälsar på mig emellanåt med ett litet gnägg, tvingkelar med mig i stallgången ... mmm...det värmer riktigt gott i hjärtat!  Vår relation växer o blir starkare o starkare för varje dag, och det är en fantastisk känsla att börja resan mot att känna sig som ett fast man är två =P

   Hon är ju långt ifrån allas favorit i stallet, men hon är iaf min Prinsessa och min älskade ponnyhäst!!!


     



Mkt tid spenderas som vanligt med Shirizen, eLiOt o BFF Johanna! Det gäller och passa på nu när man kan lägga obegränsat med tid med sina 3 favoriter!

Har haft långa diskussioner med mammsen o vännerna och det har långsamt gått upp för mig att det nog gäller att passa på att njuta av det nu medans man kan, för obegränsat med Shiriztid kommer det nog inte finnas föralltid!

   Menmen, det behöver jag verkligen och egentligen inte alls oroa mig så mkt för nu!  Men jag tror det är en bra tanke o ha i hjärnan så man verkligen njuter av det man har här o nu... för man vet ju aldrig vad för spännande äventyr som väntar runt hörnet ;o) 

  

Hösten uppfyller samtliga förväntningar! I'm totally living the dream ;o)


  

              

Madibas Shiraz (Shirizen) min otroliga lilla 3åring,

kan inte vara annat än TOKSTOLT över att hon är min!

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards