Alla inlägg den 6 december 2010

Av madibasshiraz - 6 december 2010 16:57


Jahapp, då va helgen slut.. igen =(

Menmen, har ju spännande veckor framför mig, så det gör inte så mkt, inte egentligen!

Men det hade ju vatt gott o få en eller flera extra lediga dagar i veckan! Är ju inte superpepp på jobbet just nu, men det ska nog ordna sig inom kort hoppas jag!


Helgen som gick var bra, som det är för det mesta nu, tycker jag! Tillbringade lördagmorgon/fm med familjen hemma i Arkelstorp, åkte bl.a o shoppade blommor med lilla mammsen! Mysigt mysigt!

Eftermiddan ägnades åt att göra det julmysigt hemma i lägenheten, och bra blev det! Trivs kanon, är så glad att jag tjatade till mig denna lägengeten!


Åkte hur som helst till stallet på kvällen och tog en rolig men ack så jobbig ridtur med Shirizen ;o) Hon har fattat "galoppen" nu, eller nja den gick väl iofs sådär, men hon har iaf fattat att hon ska traksa på ordentligt i skritt o trav. Hon tänker väääldigt mkt framåt, och det är riktigt skoj! Hon har ju vatt relativt seg tidigare!

När vi väl kom till galoppen tyckte Shira att Matte hade bestämt tillräckligt för en dag, och körde sin lilla lettiska dans när galoppskänkeln nådde henne! Tur att hon är den snällaste 3åringen jag stött på, för det va ingen dunder rodeo hon la till med, nej det va bara en snäll liten varning att Matte där uppe på ryggen ska nog ta o tagga ner lite nu! Men ick sa nicke, Matte "bankande" ytterligare en gång... hmm, hur tog Shira det?! Inte vidare bra faktiskt, det kom en Lettland special igen ;o) Men ingen fara på torpet, nu var jag ju beredd på vad som skulle hända och skänklade på henne igen och då hittade hon växeln upp i galopp! MAGISKT!

För första gången galopperade vi runt fyrkantspåret i en härlig stor, rund galopp! Vilken liten goding till häst jag fyndat ute på öa ;o)

Andra varvet var dock mkt mkt mkt segt att få igång ngn form av galopp, men vi kämpade på både jag, Shira och Johanna så tillslut fick vi ett varv eller två i galopp där oxå. Dock inte lika fin o härlig som den första, men hey, inte är jag kräsen inte! Hon är en prinsessa hur man än ser på det!!!

Efter galoppen trava jag ner henne en kort stund, och sen skrittade jag av henne från marken... Matte behövde oxå skrittas av! Hjälpte dock inte så mkt, träningsverken är ett faktum idag!

I söndags fick hon vila och idag ska vi nog ta fram lite bommar och jobba på "steget" lite till! Träning för Linda på onsdag, så det är bara att tagga o ladda =P Ska bli så spännade o höra vad hon har o säga om lilla Shira!



Åh, o sen har ju min lille eLiOt fyllt år i helgen oxå! I söndags blev min "lilla" kille hela 5år! Helt sjukt att det är så längesedan han blev vår! Han är lätt det bästa jag någonsin bestämt mig för ;o)


Började födelsedagen med att gå o handla frallor o pallekulinglala. Sen åkte vi till djuraffären där han själv fick välja paket, blev en ny Apa, otippat nog! O så fick han en jätte rolig kastleksak av plastmamma Johanna!!!

Sen busade vi i stallet hela efetrmiddagen i snönen=P Han va ordentligt trött när vi kom hem, låg bara o gosade med sin Apa hela kvällen! Hann med 2 busrunder i snön med nya leksaken oxå innan födelsedagen va över! Hoppas han tyckte det va lika mysig dag som jag tyckte =P

Det bästa med hela helgen är att Johanna "styvmamma" BFF har lärt LillFjomp att rulla runt =P Det är typ det enda tricket jag aldrig lyckats lära honom på 5år, men Johanna sopade banan med mig o lärde honom det på en kväll!

Lite pinsamt, men den bjuder jag på! Det viktigaste är att Fjompen min kan rulla runt iaf! Han tycker nog det är ganska skoj oxå, för när man har tränat honom ett tag, räcker det med att man säger ligg, så lägger han sig ner o rullar runder =P

Han e en liten stjärna min Fjompe!!!



Sen jag jag äntligen tagit tjuren vid hornet och bett om att få hem min Ängeln! Så vi får väl se hur det blir med det... håll tummarna hårt hårt hårt iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards