Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Två farsbarn!

Av madibasshiraz - 16 december 2010 11:24


... snökaos utanför mitt fönster, undrar hur jag ska ta mig upp till min lilla Sessa i kväll =S  Jag är ju inget big fan av att köra i snöväder, men för min lilla Princess får jag väl göra ett tappert försök!

   Cavalettiträning på schemat idag ju, och har blivit lite av en favvoträning för både mig o Shirizen så den vill vi helst inte alls missa! Så vi får väl se, min fina lilla röda Vovlocar tar mig nog lugnt o säkert upp till Wä om jag ber henne sådär jätte snällt!!!   

   På söndag är det förövrigt 6 månader sedan hon kom hem, min lilla lettiska Prinsessa! Tänk så mkt som har hänt under den tiden, helt sjukt egentligen! Har hunnit vara både en underbar sommar, höst och början på en mysvinter!

Inte mkt som vatt tungt sen den 19 Juni och min solstråle kom hem! Bara en liten fnurra på tråden, jobbar fortfarande på detta iofs men det ska nog gå över... å gör det inte det, får jag väl helt enkelt inta en ny taktik o se om det lyckas bättre! Blockera o ingnorera det hela fungerar nämnligen sisådärbra än så länge...

  

Tur att man håller sig ordentligt sysselsatt iaf, det hjälper en bra bit på vägen! Idag ska bl.a det gamla köksbordet säljas, lägenheten städas och så ska jag ta hand om min lilla sjukling till vovve! Sen måste nog den dära lala-kartongen som mamma gav mig härromdagen tömmas oxå, kan ju inte ligga där o bli gammalt =P 

Måste hämta upp allt julgranspynt från källaren, för efter stallgörat ikväll ska granen pyntas och göras fin! Bara 7 dgr till julafton o ynka 3dgr kvar till födelsedagen, o det blir ju varken födelsedag eller julafton om inte granen är klädd o klar det vet ju varenda kotte =P


   

Mr eLioT o hans 5årspaket Mr Apa  


Fick mig för övrigt dagens-, eller nja månandensgarv idag på jobbet när jag fick nys om de rykte som cirkulerar runt/om lilla mig här! Va inget "allvarligt" o som sagt, fick ju mej ett riktigt gott skratt oxå!

Hahha, ja aldrig slutar man förundras över världen och allt detta skitsnack som cirkulerar precis över överallt!!! Spelar ingen roll hur, var eller när för skitsnack o skvaller är fasiken i mej helt omöjligt att undvika eller komma ifrån! Det bästa/roligaste med allt är att det alltid kommer upp till ytan, förr eller senare!!!


   Here is the korta versionen of the story: För typ 100 årsedan hade vi en chef här som har samma efternamn som jag, och nu har det hittats på en söt liten historia om hur denne mannen är min FAR(!), och hur han har "fixat" in mig på företaget och sedan sett till att företaget betalat(!) hela min ekonomiutbildning...

   Tillåt mig skratta, en rejäl JÄVLA bra stund! Trams, trams, trams o åter trams!

För det första så är jag mer än jäkligt nöjd med den far jag redan har och är bomsäker på att det är min lilla papps och har ingen som helst plan på att byta bort honom mot ngn Mr bigshot... För det andra så har jag betalt för min utbildning helt själv, nja CSN har väl iofs hjälp till så gott de kunnat =P, men inte fasiken har jobbet betalt den iaf!

Egentligen är det hela hysteriskt kul, och jag kan inte låta bli att garva lite för mig själv när jag tänker på det... och jag skulle så gärna vilja veta hur det hela börjat, hur ngn mkt klok människa suttit o funderat ut följande;

 

"Hmmm, nu ska vi se Caroline och Mr X heter ju likadant i efternamn...

JAAA, men åh då måste det ju vara hennes pappa eller hur!?!?! O vänta nu lite, har en hon pluggat ekonomi några år precis? Jo ja det har hon ju, ja det är säkert hennes pappa som ordnat så hon först fick jobb här i typ några år för att företaget sen skulle betala hela utbildningen som hon kanske eventuellt ville gå!

Jepp, så måste det ligga till!

Ja menar, de heter ju faktikst likadant i efternamn!"


Glasklart, eller hur?! Måste jobba ett o annat geni och en o annan världsproblemslösare här på företaget =P  You got to love this place!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards