Alla inlägg den 29 december 2010

Av madibasshiraz - 29 december 2010 13:43


So, impossible as they may seem...
You've got to fight for every dream!
Cause who's to know which one you let go,
would have made you complete?!


Nyårsasfton på gång… I år blir det Hollywood partaj hemma hos Micke o Elin i deras hus =P  Ska bli riktigt kul o mysigt att få fira med de bästaste av vännerna!

Har fått hem klänningen nu, den va om möjligt ännu finare live än på webben! Kan väl säga att den ger ”den lilla svarta” en helt ny innebörd!!! Kanske inte direkt en Caroline-klänning, men är det Hollywood Nyårsgalej så är det =P All in!

   Älskade lilla Fjompen ska få en fin liten fluga runt halsen också, han måste får ju också klä upp sig lite när det är nyår och allt!


Hur som helst, blir alltid lite extra fundersam när det börjar närma sig nyår… Vad har egentligen hänt sen sist?! För min del var de första månaderna rena mardrömmen, medan de sista halvåret varit rena drömmen…

December avslutade året på bästa tänkbara sätt! Hade inga höga förhoppningar om 2010 när det väl började, och jag vågade nog inte ens drömma om att det kunde sluta så här =)

   Nu är det nya tag, nya drömmar att förverkliga och nya utmaningar att ta tag i… Ger mig fasen på att jag ska göra så att 2011 blir minst lika bra som slutet av 2010!

   Är inte personen som brukar ge nyårslöften men i år ska jag faktiskt göra det. 2011 ska bli året då jag slutar med att hålla saker och ting inom mig…

   Fr.o.m  nu ska jag bli mkt bättre på att säga som det är , både gott och ont, men/och framför allt berätta för mina nära o kära just hur mkt de betyder för mig! Jag läst/hört eller sett ngnstans, ska man ta vara på de ögonblick när man är tillsammans med någon som man tycker om och verkligen säga till den personen, just där och då, precis hur mkt han/hon betyder! För den sekunden, de känslorna och det ögonblicket kommer aldrig tillbaka…

   Tror att det finns en del människor som betyder eller betytt GULD för mig, som inte ens har/haft en susning om det… O så kan vi ju inte ha det =P  

   Så nu ska Fröken Fransson ta tag i detta, starting Nyårseve kl. 23.59


Har ridit älskade Shirizen en hel del på sista tiden! Fick en underbar julaftonsritt i ridhuset! Första julen sen -06 som jag har en frisk häst att rida =) Underbar känsla att få vara tillbaka i sedeln igen!

   Sen har vi varit på diverse äventyr i snön! Travade o busade på vallen juldagen, va lite blandade känslor just den dagen… Det var där i all snö som jag o min Everth hade vår sista ordentliga ridtur, kändes märkligt att sitta på ngnannan en hans rygg... Saknaden är fortfarande stor efter honom, önskar att jag fick ha honom också hos mig =( 

   Lite bittersweet det där, för om jag skulle haft kvar Everth hade jag aldrig hittat Shira, henne vill jag inte vara utan, så hur jag än tänker hade det alltid fattats ngn… Invecklat, knepigt och rörigt…

Så det enda jag kan göra är att minnas tillbaka och vara glad över den tiden jag fick med min stora Prins och vara glad för framtiden jag delar med Shirizen min!


   Hade förövrigt vårt första mer eller mindre lyckade ridpass härom dagen. Va väl mest mitt fel, jag hade hjärnan på helt andra platser än i ridhuset med Shira. Så cavaletti träningen på tömm gick käpprätt åt skogen. Men det är en erfarenhet det ocks! När jag insåg att det inte skulle funka så jag travade ner henne, klappade om henne o tackade för hennes tålamod med sin tankspridda matte! Hon nosade efter godiset i fickan och jag tog det som ett ”det är lugnt Matte! Vi fixar detta nästa gång ist ;)”  Ikväll gör vi ett nytt försök, och imorgon hoppar jag upp i sadeln igen för ännu ett magiskt ridpass med bästatse bäbishästen!


   Har väl sagt det förr tror jag, men Shirizen är det bästa som finns =)


  



Ovido - Quiz & Flashcards