Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

I wish I could make You see, that You're my everything

Av madibasshiraz - 8 januari 2011 20:58


Lördag kväll! Sitter nermyst i soffan i goaste myskläderna under täcket med finaste vovven vid fötterna och inser att jag har det för jäkla bra! 

   När man nu har allt man någonsin önskat uppe i stallet, en vovve värd sin vikt i guld och bästa vänner som betyder allt... då är det inte läge att sakna det man inte har utan vara tacksam för det man har =) 


  

You're the only one that makes it feel like home


Följde med Helén och Preppi ut i skogen idag! Det är det bästa jag gjort på väldigt väldigt länge! Önskar det fanns ett sätt att förkla känslan som infinner sig när jag sitter upp på Shira! Magen fylls men 100 fjärilar och adrenalinet pumpar till, när jag sedan skänklar fram henne och hon går iväg fylls hela kroppen av en otrolig värme och förväntan över dagens pass! Dagens ridpass var som en dröm, en dröm jag drömt hela mitt liv!

Vi red ut offroad i skogen och klättrade upp o ner för backarna...Shira jobbade på otroligt bra och när vi efter ca 20 min hittade ut på vägen igen, frustar hon avslappnat och friskt!!! När hästarna fått skritta en bra stund satte vi iväg i tav... O vilken helsikes känsla det va, det känns som att flyga när man travar i så mkt snö! Helt obeskrivligt! Efter en stund trav föll Shira helt naturlig över i galopp, och jag lät henne hållas! Släppte ut min 3åring på fria tyglar i full galapp längst en snötäckt grusväg! Hon sänkte nacken och galopperade o frustade så det värmde hela mitt hjärta <3 Hon är en otrolig tjej min lilla Sessa! Lyssna på minsta signal från Matte på ryggen! Väl hemma i stallet igen fick hon på sig nya svettäcket och fick luncha inne i boxen! Det är sällan jag sett en så nöjd häst =)  Hon tyckte nog dagens äventyr va precis lika magiskt som matte!


   Önskar att det fanns ett sätt att förklara känslan i kroppen, önskar att det fanns ett sätt för de som inte har häst att förstå vilka band det knyts mellan hästen och ägaren... Känslan när man är ett med sin älskade häst och flyger fram tillsammans! Önskar det gick att förmedla den magiska känslan när 650kg Shira lyssna och reagerar på minsta vink både från ryggen o marken! Önskar framför att allt jag kunde förklara att utan hästarna i mitt liv, skulle inget annat fungera... utan dem skulle det lixom inte vara jag längre.


   

Första gången jag sitter på min älskade powniehästs rygg.

Visingsö Juni -10


     

Dagen då Shira flyttade hem till Skåne.

En dag jag ska minnas för alltid <3

19 Juni -10

 
 
Ingen bild

helena

9 januari 2011 22:55

Åhh det är nästan så man fäller en tår eller två!!
Gud så härligt och underbart det låter. Kommer själv ihåg när man galopperade i snön, så härligt!
Du låter lycklig :)

 
Ingen bild

Cacca

10 januari 2011 13:32

Mmm, snön är underbar inte minst att galoppera i!
Jag är lycklig!!! Shira gör mig till den lyckligaste hästtösen, ever =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards