Alla inlägg den 13 januari 2011

Av madibasshiraz - 13 januari 2011 22:59

Torsdag, och min favoritdag på hela veckan! Full av förväntan inför helgen, samtidigt som man har en hel jobbevecka bakom sig! Gott Gott Gott!


Idag har julen städats ut, och lägenheten har fått sig en mindre ansiktslyftning =) Längtar till lönen kommer, för då tänkte jag pysa upp på stan o handla lite pryttlar till vardagsrummet och köket! Lite lulllull är alltid najs =)


Shira fick sin vila idag, och det får hon iofs imorgon oxå! Däremot är planen att hon ska gå både lördag och söndag! Ska ut och härja i skogen med Helén på lördag förhoppningsvis!!! Längtar redan efter nya äventyr med mitt allt!

   Har luskat mkt i hennes familj i Lettland, och nu verkar det som jag hittat alla hennes närmaste släktingar! Inväntar förhoppningsvis bilder på både Mamma Shannon (Vasara) och Morfar Velvets! Det är så jäkla spännande, dessutom finns det chans att hennes mamma oxå är i Sverige nu! Härliga Sofie (som jag köpte LillSessan av) ska se om hon kan luska ut vart lilla mammsen är nu!

Dessutom har jag fått kontakt med en kvinna som både har haft Shiras Mamma och Morfar! COOLT!!! Både Mamman och morfarn var tydligen underbara individer, precis som hennes pappa! Så hon har ju att brås på, min lilla goding!


Förövrigt är det ganska rörigt i min lilla skalle! Inte för det är ovanligt, men jag har ju blitt van vid att ha det så där gott o enkelt på sista tiden... Så nu när trubbel knackar på dörren vet jag helt plötsligt inte hur man ska hantera det...Lösningen blev en gammal beprövad metod; på med stereon på typ hösta volym och städa, städa STÄDA!!! Så dagens ut-med-julen-städning kom alldeles lagom!

Så nu när julen är ute känner jag mig färdigtänkt, iaf på 50% av trubblet! Resterande del för lösa sig av sig själv, för det varken kan eller vill jag lägga ner mer energi på! Lovade mig själv dyrt och heligt för länge sen att det skulle vara över, och att det inte skulle förstöras fler dagar pga "detta"... o det står jag fast vid, även om jag varit ute på hal is den sista veckan! Och nu när chocken lagt sig, känner jag mest tomhet och inte så mkt hat! O det är härligt, för jag är så himskans trött på att vara arg på dig! Så det tänker jag inte vara mer.. Nix, nu är det slut på det =) Tänk muffins och happy tankar!!!

   Livet har en tendens att ordna så att det blir rättvist tids nog ändå, och nu verkar det som jag fått min rättvisa denna gången oxå! Cacca v.s Mr Fuckfejs o CO 1-0, eller nej vänta lite... det måste bli 2-0 nu, minst!!!


Hur som helst, imorgon är det tjejkväll här hemma på Karlavägen!!! Eliot har rymt hem till mor o far, eller rättare sagt... Han har blivit kidnappad av lilla pappsen =) Men min älskade lilla Fjomp har det så bra där hemma, så han kan gott ha lite matteledigt någon dag o leva livet hos "mormor o morfar".

O sen, sen på lördag är det kvalitetstid med bästaste lillkusin LillFisen =) Söndagen erbjuder ev lite make up-artist assistent jobb med Johanna!!! eller bjuder soffan in till en heldag! Vi får väl se =)


Nu ska jag iaf släcka ner alla ljusen här hemma och krypa ner och INTE tänka på tråkigheter utan på min underbara svarta skönhet och alla härliga äventyr som väntar oss!!!! Me love min Shira!


  

"You set a fire that everyone can see,

and it's burning away every bad memory..."

Ovido - Quiz & Flashcards