Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

but I know how I feel about you now...

Av madibasshiraz - 13 februari 2011 20:20


PUST! Vilken jäkla pärs denna helgen har vart =S Många tankar, oroligheter och tuffa beslut... Skulle helst vilja vara utan allt av det, men så fungerar ju tydligen inte världen. Man får ta det onda med det goda, tur att jag hittat så mkt gott på sista tiden som hjälper mig igenom det onda som tycks dyka upp lite titt som tätt!


   Sällan jag har varit så glad över att helgen rusat iväg som denna! Fick tunga besked i fredags em om vår älskade Farfar =( Men som det verkar nu är det mer krut kvar i den gammla envisa mannen än vad både vi och läkarteamet trodde!

Som min underbara pappa sa i lördags när vi var o hälsade på Farfar:

- Vi ska inte ge oss fan på att denna envisa gubben inte snart är hemma o domiderar med sin rullator snart igen!

Så nu håller vi alla tummar, tår o tassar som vi har i familjen för att farfar snart är på benen igen... Vill för allt i världen inte behöva vara utan honom också =(

Så gamla söta farfarsgubben, lyssna nu på lilla mig o kämpa på ordentligt för vi behöver dig! Shiras morötter är slut, och du har ju inte sett mig rida henne ännu! Finns massa kvar för dig här, inte kan du lämna oss nu... inte inte inte!


Red inte Shira i varken fredags eller lördags, hade inte riktigt skallen med mig och då är det aldrig en bra idé att rida sin lilla Bäbishäst! Men idag var det dax, kastade på henne Johannas allround sadel (för att få lite bättre sits i galoppen) och begav oss in i ridhuset! Först var hon helt toppad! Skrittade på ordenligt och ville mest inte alls lyda Matte, men sen helt huxflux började hon lyssna på Matte! Galoppfattningarna gick kanon, fram tills dess att Bäbis bestämde sig för att nehe, nu tar jag inte ett steg till! Så ja, där stod vi... Mitt i ridhuset utan att varken komma framåt eller bakåt =) Ja, så är det väl med ett litet grinigt bäbissto =) Fick trixa mecka en stund, men tillslut fick jag henne att trava lite till i båda varven! 

   Suck, det var en pärs men så är det väl en alldeles egnen liten bäbishäst!

Antar att ridpass som detta är den stora charmen med att rida in sin egna häst, ena sekunden fungerar inget alls och nästa så sitter allt som en smäck! Ena sekunden vill man bara ge upp o nästa så vill man aldrig aldrig hoppa av henne =) Hon gör enorma framsteg bara från ridpass till ridpass, ska bli spännande att se vad som händer på morgondagens pass =) 


Ny vecka framför oss, får väl se hur den utveklas... Men jag tänker fortsätta hoppas, tro och envist intala mig själv att allt ordnar sig! When You want it the most, there's no easy way out. When You're ready to go and your hearts left in doubt. Dont give up on your'e faith, love comes to those who believe and thats the way it is! 


Was it you who spoke the words that things would happen but not to me?! All things are gonna happen naturally! Oh, taking your advice and I'm looking on the bright side and balancing the whole thing! Oh, but at often times those words get tangled up in lines and the bright light turns to night. Oh, until the dawn it brings another day to sing about the magic that was you and me! Cause you and I both loved, What you and I spoke o fand others just read of! Others only read of the love Oh, the love that I love! See, I'm all about them words, Over numbers, unencumbered numbered words. Hundreds of pages, pages, pages for words. More words than I had ever heard. And I feel so alive Cause you and I both loved what you and I spoke of and others just read of! And if you could see me now Oh love, love, you and I, you and I. Not so little, you and I anymore... And with this silence brings a moral story more importantly evolving Is the glory of a boy. Cause you and I both loved What you and I spoke of And others just read of! And if you could see me now...Well then im almost finally out of, finally out of. Finally de de de de de de de, well I'm almost finally, finally Well, I am free, oh I'm free! And it's okay If you had to go away. Oh, just remember the telephones Well, they're working in both ways! But if I never, ever hear them ring, If nothing else I'll think the bells inside have finally found you someone else. And that's okay! Cause I'll remember everything you say Cause you and I both loved What you and I spoke of And others just read of! And if you could see me now, Well, then I'm almost finally out of I'm finally out of Finally de de de de de de Well I'm almost finally Finally out of words!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards