Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Ja må hon leva <3

Av madibasshiraz - 17 mars 2011 21:45


Idag fyller älskade lilla Prinsessan 4år! och i över morgon har hon vatt min i 9 månader, fatta 9 månader och hon får mig fortfarande att tappa andan över hur underbar hon är!

   Idag hade vi träninng för Linda! Hon är en fantastisk tränare, peppar en och förklarar saker så t.o.m lilla jag förstår hur det ska göras o kännas! Shira kämpande på kanon fint, stundvis lite trött och "seg" men sen va hon ju relativt ny vaccad oxå!

Linda gav oss massa nya knep och knåp att öva på till nästa träning (om 2 veckor). Men hon avlsutade med att säga att hon tyckte hon var mkt finare och bätte än förra träningen och att vi gör jätte fina framsteg <3 LYCKA, obeskrivlig och total lycka!


   När man har kämpat så länge som jag och Evert gjorde tillsammans, när man har sett sin dröm raseras bit för bit mitt framför ögonen är det svårt att fortsätta hoppas, då är det svårt att fortsätta kämpa... När man blir ledsen av det man älskar mest i hela världen och när man inte längre vill åka till det stället som alltid varit ens favorit plats på hela jorden, dit man alltid rymt när livet varit tufft, då är det svårt att tro att det väntar solsken bakom allt regn =( När veterinären för femtioelfte gången säger att han tyvärr inte kan hjälpa eller rädda ens älskade häst  och när man tillslut tvingas ta förväl och skiljas från sin älskade vän är det svårt att tro att det någonsin ska bli bra igen =(

   Det är nog därför jag är så fruktansvärt tacksam och glad över min älskade Shira... För med henne har jag fått chansen, turen och i henne hittat ett litet miraklet som hjälpt mig att hitta tillbaka till det jag älskar mest, hittat tillbaka tryggheten där jag hör hemma och hjälpt min minnas alla drömmar jag glömt <3 Låter säkert dötramsigt i vissas öron, men för mig är Shira så mkt mer än "bara" en häst! För mig är hon ett litet mirakel! Ett bevis på att om man bara kämpar, står får det man tror på och det som är rätt, kommer det alltid att ordna sig! För mig är hon a dream coming true, för mig är hon rättvisa, för mig är hon så mkt minnen av alla älskade som vi förlorat... hon är så fruktansvärt värdefull för mig!


             


Så JA, jag vet att jag nog är lite mer "besatt"/kär av/i min häst än vad som är normalt... Men hon är mitt allt, hon är min dröm och helt otroligt nog oxå min verklighet! Hon är jag och jag är hon <3 Ingen ska någonsin få ta min Sessa ifrån mig!


Blev en ordentlig kärleksförklaring till min Prinsessa idag!

Så grattis på födelsedagen, mitt hjärta! Du är det bästa jag har!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards