Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Me love You

Av madibasshiraz - 23 mars 2011 09:10


Vår i luften och jag mår sådär ruskigt oförskämt bra igen! Tänker o saknar lilla Farfarsgubben titt som tätt, men det är så det är och så det kommer att förbli! För det är ju så som han kommer att finnas kvar föralltid hos oss =)


 

Me and my Mr Fjomp

   

   Shira är lite hängig just nu... Efter ridpasset i måndags var hon helt slut, svettades och flämtade som jag vet inte vad =S Blev ordentligt orolig, men efter att ha snackat lite med de andra (mkt klokare o mindre nojjiga tjejerna) kände jag mig lite lugnare. Visade sig att  det var månag hästar som inte var sitt bästa jag just nu! Pälsfällning/sättning på G... Så jag pysslade om min lilla Stjärna och åkte hem! Men bestämde mig för att knidnappa med mig Melina o lilla Noppan för en skitttur i skogen med mig o Shiriz på tisdagen ist för det tömkörningpass som egentligen stod på schemat för tisdagskvällen!

Sagt och gjort, vi trotsade blåsten och begav oss ut i skogen... Det blåste som f-n men det va inget som bekom min lilla Pownie, däremot var det ngt annat som störde tösen min. Hon va inte alls lika underbar som vanligt, och när vi kom hem va hon ordentligt anfådd och andades så där "besvärligt" =S Så det var bara upp med telefonen och ringa bästa tänkbara veterinär Mr Björn Rahm! Men han va inte så orolig som jag var! Men han kommer ut iaf och tar blodprov på henne, hans teori va väl en infektion. Så hon blev ordinerad vila och extra mkt mys o kel

Va uppe hos henne idag innan jobbet och kollade läget, men hon hade fortfarande ingen feber och åt gladeligen sitt hö! Inget fel på allmäntillståndet iaf! Mockade, strödde extra mkt och gjorde lite matgömmer i all halm! Sen fick hon en ordenligt morgonrykt och massa massa kärlek! Hon får nog stå inne på boxvila idag o ta igen sig! Hoppas hon är lite piggare i ögonen tills ikväll, det är nämnligen inte alls bra för Mattes hjärta o nerver att ha en halvkrasslig Pownie i stallet... Ligger nog på delad 1a plats som en av stallets nojjigaste Mattar, men det har ju iofs sina förklaraingar oxå... Är livrädd för att en dag behöva förlora min stora svarta prinsessa.


"Visst finns mirakel...

o för mig är det faktiskt DU!"

 

__________________________

"I'm the beat in your heart,
I'm the moonlight shining down,
I'm the whisper in the wind!
And I'll be there until the end.
Can you feel the love that we share"

Westlife - I'm already there

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards