Alla inlägg under mars 2011

Av madibasshiraz - 16 mars 2011 16:08



-------------------------------


~ "I had no idea how much nonsense it all was, but nonsense it all is" ~


-------------------------------



Igår var bästaste Mr Veterinär Björn Rahm oss oss och vacinerade klart Shira! Så nu är hon färdig vaccad och helt redo för sommarens äventyr på tävlingsbanorna =) Matte har pluggat in programmet så nu sitter det som en smäck, eller nja det va väl o överdriva! På en bra dag kommer jag iaf ihåg det, så det får väl räknas som godkännt tycker jag =P

   Igår o idag får hon vila och imorgon blir det försiktig träning för Linda! Ska bli spännande att se vad hon tycker om lill Shiriz. Jag tokälskar ju min lilla Pownie, men jag är nog ganska partisk i den frågan, får väl se om Linda tycker Shira är lika mkt stjärna som jag tycker =P


    

Längtar till helgen och flera underbara skogsäventyr med Shiriz


  Ikväll är det äntligen premiär för Grey's =) Som jag har längtat! Var onsdagar heliga innan så är det definitivt inget emot va det är nu! Nu har vi "Off the map" oxå som börjar direkt efter Grey's... Mmm, underbara onsdagar!!!


   Annars är det som det är... Ju mer jag tänker på saker o ting, ju mer sjunker det in... Snart är väl verkligheten ikapp mig antar jag.

   För är det ngt jag verkligen lärt mig av hela resan tillsammans med Everth så är det att good things comes to those who wait! Så jag väntar väl en stund igen, för jag vet att det blir bra, jag vet att det blir bättre igen! Shira är ett levande bevis på att det blir bra igen, hur tungt det än känns ibland =) Mitt egna lilla mirakel <3

   Å jag vet nämnligen oxå att det väntar en fantastisk vår bakom den envisa kylan =P


Nu checkar vi ut härifrån och startar onsdagsmyset... Klara, färdiga, GÅÅÅ =)


  

Världens bästaste drake!


_______________________________

"Det kanske tar emot,

 men vi hör ihop...

och ingen kan ändra på det!"

Av madibasshiraz - 12 mars 2011 17:15

"Det är hon jag vill leva med,

det är hon jag vill åldras med!

Det är hon jag vill dela alla dar med...

En själv utan ett sår,

du fick mig att glömma alla svåra år!

Det är hon jag vill dela alla dar med..."


  


Vi tog oss igenom gårdagen! Jag vet inte riktigt hur, men vi tog oss igenom gårdagen... Nu ska det bara sjunka in och bli verklighet oxå. Har fortfarande inte förstått att han inte finns mer... Men igår fick vi säga hejdå och ta våra förväl, men du saknas mig iaf Farfarsgubben =( 


   Rymde ut till Shira efter begravningen igår, tog en tur i Uddarp... Precis lika underbart som vanligt! Skrittade iofs bara, men det är en underbar känsla bara det! Hon får verkligen mig att glömma alla svåra år!

   Idag var jag o BFF och hennes galna lilla Itzak ute i skogen! Blev en liten travsträcka och en hel del scary moments, men Shira är världens dunderhäst! Me love my Princess Shira <3

   Imorgon blir det antingen lååång tur på grusvägarna eller dressyrpass i ridhuset! Få se vad vädret tillåter, men ridning blir det oavsett vad!!!


Nu väntar Elin o Micke och SCHLAGER FINAL! Ikväll håller vi såklart på hetaste hetingen Brolle =) Mmm mmm mmmmmmmmmm




 

Av madibasshiraz - 10 mars 2011 20:50


Vill inte, vill inte, vill verkligen inte alls =(

Men jag har inget val, det är bara att bita ihop och kämpa sig igenom ännu en hemsk dag, bara att kämpa sig igenom ännu ett förväl... Men jag vill inte, jag vill inte säga hejdå till älskade farfarsgubben. 

   Har nog inte förstått att han är borta för alltid, har inte förstått att han inte finns mer... Jag vet ju det, men jag har inte förstått det inte alls faktiskt.

   Det blir en tuff dag imorgon, det blir en svår dag imorgon, imorgon är en...nej, jag vill inte att det ska bli imorgon... PAUS, STOPP, HALT och rewind.

Vill inte, vill inte, vill verkligen inte alls =(


Shira har fått vila tisdag, onsdag och idag. Men imorgon hoppas jag att jag kan få rymma iväg en stund och ta en tur på vallen med henne... för att hämta andan, rensa tankar och samla nya krafter. Annars blir det definitivt en skogstur på lördag em, hoppas på solsken och en riktigt härlig tur med bästa bäbisbus! Hon är bästa terapin, bästa sättet att hamna på fötter igen <3


Ska försöka samla lite krafter nu, bädda ner mig och försöka sova ordentligt...för imorgon behövs alla krafter jag har, alla krafter som finns!


________________________________

Tar två förväl imorgon...



Av madibasshiraz - 7 mars 2011 22:08


   ...av längtan till dig!


Hemma efter en ganska märklig dag =S APtråkig dag på jobbet... men eftermiddans aktiviteter piggade upp ganska bra faktsikt! Brudklänningsutproving på Atelje MB i Vinslöv! Mkt märklig känsla att stå där i brudklänning, men nja den dära riktiga känslan infann sig inte alls som tur var =P Har iaf provat ut VÄRSTA fluffkläningen till fotograferingen! Ska bli lite kul o leka modell med min älskade eLioT för en dag =)


   Efter det va det hem i 190, kasta i mig lite käk o sen rasta bästa eLioT för sen stod det ridning med bästa bäbisbus Shira på schemat! Mockade o fixade iordning i dunderfart, ju snabbare jag kan komma upp på hennes rygg desto bättre! Idag hade vi ett litet mjölksyre pass! Travade o galopperade i ganska långa intervaller, och det tog på båda våra krafter kan jag säga! Men det är en tapper liten häst jag har! Hon kämpade på bra och till slut "joggade" hon fint i båda gångarterna!!! Problemet är bara att hon är så himskans seg att skritta av! Hon rör sig knappt ur fläcken... så avskrittningen är nästan det mest krävande på hela passet =)

   Men man kan ju inte vara en stjärna på allt av naturen, så skritten får vi väl jobba lite extra på helt enkelt! 

   Ny "polishästträning" på G! Tror det va den 17 April =) Längtar redan, älskar att ha spännande saker att se framemot !!!!


Nu blir det lite måndagsmys i soffan! Får väl sitta/hänga på höger höft, för efter dunder vurpan på curlingen i lördgas är jag ordentligt blåslagen på hela vänster sidan! Typiskt SnubbelBubbel Cacca =P Ja, jag ska väl egentligen vara glad att jag bara "snubblade" en gång och kom hem från curligen i ett stycke, och med alla ben i behåll, inte vara en liten dunderklump alla gånger =)  



Bästa familjen <3


____________________

"Jag vill ge dig allt jag någonsin kan,

 jag hjärtar dig och det är sant."


Av madibasshiraz - 5 mars 2011 11:24

Idag hade jag velat vara 3år igen, och kunnat lägga mig ner på golvet och bara sparka och skrika tills allt blev bra igen =( Gjorde ett tappert försök att gå på stan och hitta kläder till nästa fredag, men nej... det går bara inte att hitta ngt som passar, hittade iofs en jätte söt top på H&M men jag hade inte ork att köpa den =( Allt blir så verkligt då, och jag vill inte inte inte att detta ska vara på riktigt...


Red min älskade älskade lilla Prinsessa igår. Hon är så otroligt jäkla fin nu sen jag bytte tillbaka till Afrodites välanvända och mjuka träns! Hon får verkligen att att kännas så mkt bättre! Är så glad att hon är min <3 

   23/7 är det tävlingsbedut för oss "hemma" på Gärds! Nu nu är det bara att börja träna på riktigt! Får nog boka in mig på träningstider hos Linda nu! o plugga in programmen oxå =S Inte min starka sida om vi säger så =)


Fick min födelsedagspaket/juleklapp av Johanna igår!!! Ett galet fint schabrak till min Prinsessa =) Ett Anna Scarpati, rosa med blingbling! Helt fantastiskt!

Tack tack Tack, bästaste BFF!

      

Schabraket ska invigas idag på ett skogstur med bästa Isac & Johanna!


Rymmer upp till Shira nu för en mysig em i stallet och sedan är det bara hem o ladda inför curlingen o partyt ikväll! Skönt att få fly tråkigheterna en kväll till...


   

Shira o hennes absoluta bästis Nova


_________________________

"Började för längesedan,

allting är förändrat men inget är förlåtet,

inget är glömt.

Vissa av er tvivlar än,

tvivlar men jag har bestämt att inte höra på...

Så sa du något?!

Av madibasshiraz - 3 mars 2011 11:32

 

 ~ SAKNAR SAKNAR SAKNAR ~

Hatar att sakna, hatar att vara utan och hatar att inte ha dig kvar.

På tok för mycket saknad hos mig nu, för mycket att behöva klara sig utan,

för många hjärtan att tvingas skiljas ifrån.

För många brustna löften, för många tomma hål...











 "Ingen är med oss för alltid,

tiden försvinner alldeles för fort.

Men minnena får vi behålla som lindring

när saknaden blir allt för stor."


______________________________________


And she's everything I ever wanted,
And everything I need!
I talk about her, I go on and on and on
'Cause she's everything to me.
[Det älskade BäbisBus som får mig att kämpa vidare...]

 



Av madibasshiraz - 1 mars 2011 22:44


Hemma igen, men OJ vad skönt det var att rymma från vardagen en stund!

Men nu är man tillbaka i vardagen och redo för nya utamaningar och äventyr...

Har iofs galet tunga veckor framför mig/oss men vi ska nog klara oss igenom detta oxå! Tillsammans måste vi hitta styrkan för att ta oss igenom detta...


   Har vatt hemma någon dag efter en super skön helg i GBG med de bästa av hästvännerna! Lämnade Kristianstad i fredagsmorse o började resan mot underbara GBG! O vilken helg det blev =) "Hästsemestrar" är lätt bästa semestern!

I helgen har det har bl.a hunnits med Ullared, super mysig utekväll med Sandra, galet med hästshopping och en massa sköna skratt! Fick bl.a med mig hem nya ridbyxor (Martha ridewear Chinos, som jag gått o dreglat efter länge!!!), HV Polo väst, nytt HW täcke (spring collection -11!!!). Kanon shopping mao =P

   Sen har man ju fått avnjuta grymma ekipage och framför allt underbara hästar oxå! Så nu är man taggad till tänderna att börja träna upp sin lilla Lettiska Prinsessa!!!

Red Shira i torsdags. Hon har ju inte kännts jätte bra på sista tiden, en del bråk och så har hon vatt jätte stel o knepig att ta förhållningar på. Jätte konstigt, för hon har vatt super mjuk o fin i munnen redan från första gången jag satt på henne! Men så när jag sedan började fundera lite så slog det mig att allt "bråk" började i samma veva som jag köpte nytt träns till henne. Så innan passet i torsdag bytte jag tillbaka till hennes ärveträns från Afrodite. OCH VILKEN JÄKLA SKILLNAD det blev =) Snäckan gick som en Prinsessa, har faktiskt aldrig gått så bra som i torsdags! Helt underbart! Även ridpasset i måndags och tömkörningspasset nu ikväll var det enorm skillad på! Tänk vad fel utrustning kan ställa till det =( Fr.o.m ska jag vara ännu mer nogrann vad för utrustning jag använder på henne, och framför allt vara mer lyhörd på min Sessa. För är det ngt jag lärt mig av detta så är det att Shiriz bara bråkar om det är ngt som inte stämmer! Mitt lilla hjärtagryn!

   Är så glad över min Shiriz <3 Imorgon får hon vila och på torsdag får jag äntligen rida henne igen! Längtar redan!

 älskade finaste hjärtegrynet mitt

Imorgon är det kvalitetsonsdagsmys! Tänkte fixa hem en bra film o hämta pizza från favvostället =) Lite onsdagslyx har man lätt förtjänat! På torsdag blir väl som vanligt en kanonkväll i stallet och på fredag ska det mysas hemma i lägenheten och ladda inför lördagen! STALLFEST med bästa Stall Wä Lyckor står på schemat för lördagen! Först curling (!) och sen ut o käka =) Ska bli rusktigt kul o testa curling, har en liten känsla av att jag kommer att kicka ass på det! Curling brukar ju komma naturligt för lilla mig i andra lägen, så varför inte på curlingbanan oxå =P

Nu sängen och några timmars skön sömn innan man ska upp o gå till %¤#jobbet igen =( 

Natti Natti!


__________________________

"Now all that's left of me

is what I pretend to be...

so together, but so broken up inside."


Ovido - Quiz & Flashcards