Alla inlägg den 7 april 2011

Av madibasshiraz - 7 april 2011 14:53

Planen för denna blåsiga men najsiga torsdag: städa o tvätta, fixa det lite extra fint hemma i lägenheten o sen MYSA MYSA MYSA i soffan med bästa Mr Fjomp =)

Kanske pyssla färdig boxgardin nr 2 också, om rätta pysselkänslan infinner sig dvs!  

Onsdagsmyset kom lixom lite av sig igår, så jag tar igen det idag ist!


 

Bus Fjomp

  

   Shira har haft hos Fru Hovis på besök idag! Hon tyckte Shira kändes finare och lättare denna gången än förra, så det är ju positivt! Alltid kul att höra och få bekräftat att man gör(eller försöker göra) ett bra jobb med BäbisBus!  

Så nu är Fröken Shira essad inför fredagens träning med Linda! Ska bli jätte kul att räna igen, är toktaggar! Hade en övning i slutet på förra träningen som jag bara inte alls fattar nu när jag ska träna själv på den =S Handlade om att lösgöra hennes bogar och få henne att ”släppa” dem. Låter kanske enkelt, men i min värld är det rena grekiskan att få det att fungera! 

   Jag fattar det i teorin och vad det går ut på, men att sen få det att funka, oh herregud, det är ju en helt annan femma =) Koordination är ju inte min starka sida! Tur att Linda har (eller verkar ha) bra tålamod! Får väl se om hon helt ger upp totalt på oss imorgon, eller hon får Franssons bog-pollett att trilla ner!

   Hoppas iaf att Shira är mer peppad imorgon än vad hon va igår. För igår var det verkligen ingen Fröken Sunshine som blev motionerad… Hon hade iofs fått ett rejält jäkla bett uppe vid korset, så jag håller alla tummar jag har att det var det som orsakade hennes taskiga attityd mot att jobba en liten stund. Innan Fröken tjurade ihop hann vi med att jogga en stund och testa så att galopp”knappen” fungerade! Det gjorde den väl sisådär, men nu var det längesen vi va o trimmade i ridhuset också! Har mest vatt ute o lekt i skogen med henne de senaste veckan eftersom hon växer så det knakar nu igen!

   1,69cm ligger hon på nu, sen har hon ju grovnat på sig ganska ordetligt oxå! När hon landat över 1,70 kan hon sluta med växeriet, för då är Matte nöjd! Inte för hon behöver växa mkt mer egentligen, vi passar varandra perfa som det är nu. Men mest för att jag ska kunna lugna min lilla fixidé att hon är för liten för mig, så 1,70 sen är jag som sagt nöjd!  Hon va ju bara 1,64 när hon kom hem i somras, och jag tyckte att hon va på tok för liten för LångbensCacca då, men jag får nog ta och tänka om nu! Hon har växt och musklat på sig bra, så nu är vi värsta match made in heaven ekipaget… åtminstone i min rosa lilla muffins värld!



              Augusti -10              

           

   Denna helgen åker eLiOt  till sin extra familj för att bli så där ordentligt ompysslad, bortskämd och myst med! Han verkligen älskar sin extra familj! Så detta får blir en riktig ”Shiriz [hjärta] Cacca”-helg! Först träning på fredagskväll, sen hem till lilla mammsen för fredagsmys och sleep-over! Byta däck och vårstäda bilen och ta en långpromenad i Bokenäs på lördag för att sedan bege mig hemåt o ta hand om Princes och Itzak… Söndag blir det lååång uteritt, stallmöte och bästismidda med Elin o Johanna! Ett perfekt sätt att spendera en helg på!


_______________________________

"Night after night I hear my self say:

why can't this feeling just fade away...

But there's no one like You"

 

Ovido - Quiz & Flashcards