Alla inlägg den 20 maj 2011

Av madibasshiraz - 20 maj 2011 16:05

Underbara söndag morgon!!!! =) Har varit en ganska omtumlande vecka, så jag är faktiskt rätt glad att den lider mot sitt slut, mkt som har bearbetats och fundiderats på… LyxBästisMidda ute med Elin i onsdags var välbehövt, många kloka tankar utbyttes och mkt "sjönk in" och blev verklighet!!! Mkt känns 100% rätt, även om en del av mig önskar att vissa saker vore annorlunda, så är det bara att acceptera förändringarna i verkligheten och nu är det bara att köra på! Förväntade mig att det skulle kännas pisspannkakatufft, men guess what?!  Det gör det inte, antar att det som inte dödar härdar! o jag antar att You can’t break what’s already been broken =P

 

Började hästveckan med hoppträning i måndags! Vilken kväll totalt lyckorus, hoppa är ju tjolahoppsanskoj, men det utlöste också att många tankar i skallen efteråt… Måste lära mig att vara nöjd och stolt med/över mina prestationer även om de tycks fjuttiga för omvärlden! Så typiskt mig också att bara ånga på och inte stanna upp och tänka efter och njuta o inse att jag har allt jag någonsin drömt om! Jag har världens (för mig) finaste Prinsessa som jag kan bege mig ut på timmavis i skogen med, vi kan dressyra oss på banan om vi känner för det och skutta ett och annat hinder när vi vill det… o det är ju det här jag kämpat för! Varför ska jag då jäkta och hasta iväg mot en framtid som kommer fort/tids nog ändå?!?! Nej, så här kan vi inte ha det  =P Så fr.o.m nu tänker jag stanna upp, njuta och bara suga in all lycka och inte vara så typisk Carolineaktig och crasha allt jag har i strävan efter att ha ännu mer… Mycket vill ha mer heter det iofs, men eh nej tack! det räcker bra nu! Det här är ju bästa livet!


   

 Red dressyr i onsdag, hon var faktiskt fin att rida stundvis! Längesen!!! Roligt att rida henne och sitta och ”mixtra” lite på ryggen, vilka knappar funkar och vilka funkar inte lixom! Hittade några bra knappar under passet, ska börja rida henne mkt mer på det här sättet. Hon o jag lixom! Fixa o trixa tills vi hittar varandra och vad som funkar för oss. Hitta känslan och vårt gemensamma självförtroende mao!

   Har tränat massa galoppfattningar på sista tiden för att få dem att sitta ordentligt, vilket resulterat i att hon är så galet ”på” så fort jag flyttar skänkeln det minsta… Hon tippar öronen, gasar på lite precis som om:

- Jes, jag är på Matte, nu kör vi… GALOPPPAAAA!!!

Sen blir hon så besviken när jag håller in henne för, nej älskade lilla Shira! Vi kan inte galoppa hela tiden, även om det är ditt ess i rockärmen! Hon är så söt min lilla galoppastjärna =)


Bäbis galoppastjärnan! Aug 2010

 


   I fredags fick hon får hon nog vila, och igår var vi ute på långtur i skogen alldeles själva! Hon är verkligen en klok o stabil liten 4åring! Rustade oss med diverse flugskydd och  luvor, så tillslut såg hon ut som en liten riddarhäst! Menmen, så får det bli för myggen/knotten o flugorna i uddarpskogarna är verkligen små monster! Mötte ett par motionärer när vi var ute och red och de skrattade gott åt min "lilla" skyddsutrustning på Shira! Jajja, alltid kul om man kan sprida lite glädje här i världen!!!

 Ikväll tänkte jag rida med markbommar och få henne att trampa på lite bättre! Får väl se om det är ridbart i ridhuset lite senare ikväll, blir TOKvarmt där inne på dagarna....

   O sen, o sen på måndag tar hon det sista slutgiltiga stora steget in i vuxenhäst världen… Lillfisen ska få skor =) Först bara på framtassarna iofs, men ändå! Lillfisen blir Storfisen!


       

Bästa dagen, bästa känslan BÄSTA LIVET

   Nu väntar ett tvättberg likt mont Everest, sen ska det ut o njutas i solen med älskade eLioT o så ska vovlon styras mot Arkelstorp så det kan mysas med KnasKlas och familjen! Underbara helg

Ovido - Quiz & Flashcards