Alla inlägg den 31 maj 2011

Av madibasshiraz - 31 maj 2011 22:24


Älskade finaste Kärleken min

Idag har hon vatt min i 346 dagar! Lucky Me!


Lilltösen har sommarlov nu! Fick en veckas vila innan sommarbetet som startade i söndags... Så nu väntar ytterliggare 4veckors lata sommardagar med de andra flickorna i hagen för min lilla SötNöt!

   Matte håller däremot på att bli knäpp i skallen av att inte få rida eller hantera sin Shira! Men den här vilan är välbehövlig för Pownien, hon kom ju hem som en 2,5 åring (hanteringsmässigt)och nu 10 månader senare släpper jag henne på bete som en riktigt stabil och duktig 4åring... trots att vi har tagit allt väääligt lugnt och step by step! Snacka om otrolig utvecklig på en minst sagt fantastisk häst!!! Så det är bara för mig att härda ut! Får nog ta och skaffa mig en reservhobby eller något, annars kommer det bli 4 väääldigt långa veckor!


   

Betessläpp 29 Maj 2011  


   Har iofs sjösatt projekt trimmning av Fröken Trubbel!... Var väldigt duktig i förra veckan, men denna har gått sådär... Men imorgon tar vi nya tag! Tänkte att jag skulle passa på att träna upp mig själv nu medans Shira går på bete och lever det goda livet! PW och "hemmagym" är grunden, sen får jag väl ta mig ut och springa ngn kväll oxå även om det är så ofantligt jäkla booring! Men, ja man får ta det onda med det goda! Hoppas på att lite mer styrka/kondis/koordination hos mig kan hjälpa Sessan o mig mot nya framgångar! Ska ju äntligen få rida Hubertusjakten i år, så då gäller det jäklar i havet att vi båda två är fit for fight!


Medans Shira lever lyxliv på grönbetet,

kämpat Matte mot träningsverk o benhinnetrubbel !!!

Shira tycker liver är GALET rättvist just nu =P


Har så smått börjat på Shiras träningsschema för hösten! Det är verkligen skit kul att fixa o trixa och försäka få ihop ngt som passar oss båda! Så just nu ser mitt vardagsrum ut precis som vid tentaplugg, fast nu har jag bytt ut alla ekonomiböckerna mot hästböcker! Mkt roligare läsning!!! Första bäbishästen för mig ju, vill helst inte göra något galet med henne så jag lusläser alla tänkbara hästböcker för tips och trix! Älskar livet med min Shira!

Ovido - Quiz & Flashcards