Alla inlägg den 15 juni 2011

Av madibasshiraz - 15 juni 2011 19:55


15 dagar kvar till semester och därmed endast 15 dagar kvar till FALSTERBO =) Efter många om och men är det bokat, fixat och betalt! Ska bli så satans najs! Falsterbo är lätt det bästa på hela året! Sol, bad, hästar, dressyr i mängder, shopping o massa tid med de bästa av hästvänner

   Synd bara att ”nya” jobbet (som jag för övrigt tokgillar!)innebär längre bokslutsarbete, så jag missar onsdag och torsdag på FHS! Så i år får nöja mig med fjuttiga 3 dagar på plats, men ja det är smällar man får ta! Bäst o göra det bästa av hela grejjen o njuta ännu desto mer när jag är där ist! Hela vistelsen inleds iaf med räkmacka och rosé till den öppna träningen, läääängtar!

LOVE LOVE LOVE!

   På årets shoppinglista inf Falsterbo står nytt dressyrträns till Prinsessan, vita dressyrskydd och vinter täcken! Hoppas att HW har bra priser där ner, kanske kan fynda i ngn go rea låda också! Sen högst upp på Fröken Franssons önskelista står Pikeur ridbyxor! Hoppas jag kan fynda ett par sådana på mitt älskade Charlies! Men känner jag mig själv helt rätt, kommer jag komma hem med precis allt annat än något av ovan nämnda prylar =) But hey, thats just me!


Vårt drömträns: OS Dubai!

Ca 6000pix, men ja 2 tösen kan väl få drömma ?!?!  


Med eLiOt är det relativt oförändrat! Sista dagarna på smärtstillande nu, sen får vi väl se hur det utvecklas from there… Har köpt ny mat till honom nu iaf, som ska hjälpa till på traven med att stärka leder och muskulatur + att glukosamin meducinen är beställd och på väg hem till oss! Så nu återstår bara att börja bygga upp nya muskler på honom! Simning varannan dag, vilket är galet uppskattat av mitt lilla vattendjur till vovve! Sen är han med mig ute när jag springer också, det tycker han iofs är sjukt märkligt… hade hundar kunnat skratta hade han asgarvat åt Matte när hon klumpar runder i skogen! Tur att ingen ser mig där ute i tassemarken =) Men vi har roligt tillsammans, jag o min Drake, och det är ju det absolut viktigaste!


 


Halva Shiras sommarvila har nu gått (äntligen!). Men det märks på Kärleken att det har varit/är nyttigt för henne att bara gå och skrota i hagen med de andra flickorna! Hennes träningsschema är fortfarande under construction, men ja det tar sig iaf! Har ju lagt all tid på älskade hunden de senaste veckorna, så det har fått ligga lite på is! Men jag har ju 3,5 vecka på mig att färdigställa den! Längtar så tills vi får börja jobba tillsammans igen, life is inte riktigt lika good utan henne och våra äventyr! Men det är ju bara 19dagar kvar… så det är nog bäst o lägga på ett kol med min egna träning =)

   Ikväll var det Friskis premiär i parken för mig! Så jäkla kul! Men nu är Fröken trött trött trött! Nu väntar en lång dusch, myskläder o sen soffhäng med bästa vovven! Man kan ha det betydligt sämre än mig

Skapa flashcards