Alla inlägg den 21 juli 2011

Av madibasshiraz - 21 juli 2011 19:39


...hade som mål för denna semestern att äntligen få tummen loss och införskaffa mig en gammal sliten kista, renovera och fixa upp den till ett finfint soffbord!

   Så sagt och gjort! Efter en mer eller mindre skrämmande utfärd med Johanna och Elin till Stallet secondhand hittade jag den perfekta kistan! Den var i riktigt bra skick, lagom sliten och med massa med olika beslag och smart förvaring inuti! Och eftersom jag fick ett dunderbra pris av Gubben där så klippte jag till på studs... Ångrade mig dock en liten stund när jag insåg att jag även fått lite husdjur på köpet! Men spindladlarna och diverse kryp fick flytta ut i samband med att kistan skulle tvättas, slipas och fixas innan jag väl började måla! Fick måla 5ggr innan den fick den lagom fina vita färgen... sen gick jag lös med sandpappret igen! Så nu ser den ut som det vatt med om en eller annan resa för 100år sedan! Det enda som fattas nu är en fransk adress på ena sidan av kistan... men det får bli ett projekt till hösten.

   Nu är kistan iaf på plats, den får bo här på Karlavägen en månad eller tre innan den ska flyttas till huset! Låter kistan vara "mittpunkt"/inspirationskälla för husets inredning, Fransk lantlig/Shabby Chic inreding kommer det att bli! LOVE it!

   Det här kommer bli kalasbra i vårt lilla undantag!


     

       Ganska fin redan innan...                                                                    men baota fin nu!!!


På plats, med en stycken trött eLioT i bakgrunden!  


   Nästa projekt till huset är en tallrikshylla... letat lite på nätet, men de va på tok för dyra för att inhandla nya... Så jag började jakten på en bättre begegnad och det visade sig att min älskade lilla Far hade gjort en sådan i skolan eller när han jobbade på snickeri (Fröken GlömStröm har glömt vicket det va). Den var hur som helst sjukt fin, lagom "antik" och med ett speciellt känslovärde! Kunde ju inte bli bättre! Så den ska nu tvättas, slipas och målas antikvit! Älskar projket som innebär pyssel, måleri och frilanseri! Och det är ju tur det för innan huset blir mitt skall även nytt sideboard, stor spegel och tv-bänk inhandlas + att min gammla lackhylla ska grundmålas och "dekoreras"! Det här kommer blir en kick as bra sensommar och höst! Lyckan fortsätter!

   Nu blir det soffmys med bästa draken... Ett glas rosé, en stor skål godis och en bra thriller på tv:n! Semester är verkligen min grejj =)



Ovido - Quiz & Flashcards