Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av madibasshiraz - 26 augusti 2011 16:15

WOPEDIDOOOOOOOO, det är äntligen HELG =)


O med tanke på hur den här helgen ska spenderas så går det inte att ta minste på att jag är en riktig riktig hästtös!!! Nästan allt som ska ske denna helgen luktar det lite häst om =P

Ikväll vankas det fredagsmys med en liten drös av mina absoluta favorit hästflickor/bäbisar! Det blir riktigt traditionellt fredagsmys med taco på menyn *mums*

   Har även ordnat med lite dejter till några av oss! Johanna får Ove, Linda Anders och jag håller tillgodo med charmören Göran! Hoppas vi får en precis lika bra dejt som förra lördagen! Han var verkligen fantastisk då, den dära Göran =P Oh What a Night!

Jepp, det känns i den berömda lilletån; ikväll blir en fredag fylld av hyss med busiga, fnittriga, tramsiga och traggesjuka hästflickor =P Tagga!


Imorgon blir det långritt med Veronika o Linda! Vi ska bege oss av mot Slottsrundan (rider runt Ovesholm slott)! Ca 3år sedan jag red där, hoppas jag kommer ihåg rundan ;o) Mitt lokalsinne är ju minst sagt uselt så ja, det blir en spännande eftermiddag om inget annat! Sen tror jag att jag ska köra ut o överraska mina underbaringar till systerdöttrar på eftermiddag/kvällen! Mormor ska vara barnvakt, så det är nog uppskattat om MosterBus o eLioT kommer och trimmar upp kidsen en liten stund =P

Å på söndag är det dags för Linda & Ghanas lilla FölFan att visa upp sig och se vad han går för på fölvisningen! Har traggat mig till att få följa med som fölskötare! Ska bli roligt, har faktiskt aldrig varit på fölvisning tidigare!


Tömkörde min lilla BäbisFis igår! Ängel Ängel ÄNGEL! Vi skrittade mest bara (för att gå av lite ev träningsvärk) och så travade vi endast några enstaka varv i vart varv ;) Kul att se henne från marken o se hur hon rör sig! Verkligen inte alls otippat, men jag blev lite stolt o faktiskt aningen tårögd över hur fin hon blivit/är! Om jag nu bara ser till så att jag får ”rätt” vägledning och samtidigt själv jobbar hårt och väl med hennes/vår utbildning,  så kommer nog Shira bli en ganska maffig och imponerande Madame ute på dressyrbanorna! Min biffiga lilla Fis!

  Lite knackig(dock inte halt) i steget var hon iofs bitvis, precis som ute på vallen härom dagen, tror hon tappar takten emellanåt, hon har ju så mkt att tänka på på en o samma gång juh =P Huvud, rygg o så den där jäkla bakdelen som tydligen också ska hänga med!!! Men hon är ändå världens finaste LettPrinsessa! Ökar på B-vitaminintaget just in case och hoppas att det ger med sig när hon får bättre takt och bärighet!

   Har dessutom varit o pratat med Marie på StableStore så nu ska jag värma om Shirizens dressyrsadel! Det är verkligen tid för det nu, den sitter inte alls lika perfa som när den köptes förra sommaren! Har ju hänst en del i kroppsbygget, så att säga =P  Är verkligen ingen stjärna på det här med sadlar och hur de ska ligga, men jag gör så gott jag kan! Står på mina egna ben, klarar mig själv och löser detta efter bästa förmåga! Ska låna hem en mät-tjofräs av Marie och sen så ska hon fixa o trixa så det blir bra igen för min Prinsessa! O skulle det inte bli det får jag väl köpa ny sadel! Shoppa är ju lite Shiras grejj! Kommer väldans naturligt för henne av någon oförklarlig anledning!!!

Madibas ”Shopoholic” Shiraz, som jag skulle vilja kalla henne! O hon har verkligen urartat med sin shopoholic de senaste veckorna… Nya hoppsadeln hänger i sadelkammaren, dressyrsadeln ska som sagt värmas om, massage är inbokat, nya galoppaskor ska på inom kort + att hon har skrivit en lååång önskelista på nya vintertäcken från HW! Å ja, sen ska vi ju inte glömma att hon köpte paket till sin Matte också i förr aveckan, ny RaceSafe säkerhetsväst blev det! Ja, som sagt… det där med shopping kommer ganska naturligt för min Flicka… Undrar just vad hon fått det beteendet ifrån =P


Stormtrivs förövrigt som praktikant i Vita villan! Känns verkligen som hemma! Kommer att älska livet på landet =) Längtar, taggar o ser framemot flytten till drömmen =) Så ja, det är inget annat att göra än att fortsätter att le, vänja sig så smått vid att ha fjärilarna inneboende, må sådär primaskinka o njuta på så länge det varar! Är så där duktigt tvärsäker på hur/att allt kommer lösa sig så det är löjligt egentligen! Tokgillar nya atityden och känslan! You’ll see, It’s that brand new Me!

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards