Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

29th of August

Av madibasshiraz - 29 augusti 2011 10:20


Det här med att bo i villa är min grejj! Tror dessutom att jag fått sisådär 10 extra vuxen poäng och jag känner själv hur jag växt som människa den senaste veckan =P

   Eller nja… så ”illa” kanske det inte är men faktum är att det är verkligen min grejj att bo i hus! Längtar nästan ihjäl mig tills vi får flytta in i vårt lilla hus! MysPys! O det där med vuxenpoängen stämmer också faktiskt, har nämligen hittat lite mod på senaste tiden och tagit tag i sånt som jag sååå länge velat säga och göra men aldrig vågat, ”velat” eller orkat! Rensat ibland det dåliga samvetet och ja, nu känner jag mig 10ton lättare, och ommöjligt, ännu gladare inombords! Så nu har Fröken C bara ett kärt(!) litet besvär att gå runder o fundilera, drömma och låta tankarna flyga iväg till!


"I know that I’ve got issues but You are pretty messed up to" =P


Hade en sjukt trevlig kväll i fredags! Flickorna o jag körde ett nästan-12-timmars-fredagsmys! Göran, Ove och Anders höll oss sällskap till kl 5 på morgonen! Inte illa pinkat för en PRO-medlem som mig! Hade riktigt mysigt och trevligt, god mat o massa av gottis, långa seriösa pratstunder och en heldel mindre serösa också (dom är nästan de bästa)! Men shit pannkaka vad tiden bara flög iväg för oss, men så är det ju när man har roligt… Gick till sängs vid 6 på morgonen och upp som en solstråle igen vid 10! Tjohooo!

   Tog ut Veronika på en långritt, med sällskap av Linda och Johanna, i lördagsmidda! Så härligt att ge sig ut ett mindre litet gäng och bara fortsätta traggeriet och flyga fram i trav längst grusvägarna! Underbara hästliv och underbara hästvänner

Shira uppförde sig som vanligt helt exemplariskt! Hon har aldrig varit ute på den rundan vi red och hon travade på ordentligt utan att bry sig det minsta om de studvis läskiga omgivningarna! Vi flög bokstavligen fram! Bästa BäbisBus hästen! Är så enormt stolt över henne och det faktum att hon är min alldeles egna lilla Fis! DreamTeam!

   Avslutade lördagen med att fixa iordning StoraSyster inför partajet de skulle iväg på och sedan lite bus med mina finaste systerdöttrar, innan blev det en ordentlig kraschlandning ”hemma” i soffan framför en film! En regelrätt myslördag mao!


Igår hade jag en heldag med bästis Elin! Lyllos mig att få ha en vän som hon, mitt guld!!! Vi körde norra skåne runt och shoppade, kikade och letade inspiration till våra hus! Elin & Micke flyttar nämligen också snart till deras nya hus, som dessutom bara ligger ett par kilometer bort från mitt! LYCKA! Tänk att jag o min barndomsvän ska bo så nära varandra igen! Ja, det här med att flytta ut till huset kommer bli början, eller fortsättningen rättare sagt, på ett galet bra liv!


Nu väntar en vecka full av adventures! Ikväll ska Shira o jag fortsätta med dressyren, på onsdag är det Linda-träning(!), sen ska vi ut i skogen och bygga upp kondis till/på oss båda två, hundkurs med Knas-Klas & Lillebror, utflyttning ur villan =(, Tjugotio-års partaj för SysterYster o så såklart en massa mys med eLioTen o Kärleken Min där mellan! Å sen tänker jag banne mig låta tankarna/drömmarna flyga iväg en stund sådär lagom till läggdax every kväll! Ser ut att bli en Bra vecka mitt i Bästa livet!


________________________________

"If You have to try that hard to make it work,

it isn't working!"

Just a hint, lixom =P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards