Alla inlägg den 5 september 2011

Av madibasshiraz - 5 september 2011 13:14


Skulle behöva en extra ledig dag efter denna helgen =) Massa mys, äventyr och stunder tillsammans med De som betyder alldra alldra mest <3


Började helgen på bästa tänkbara sätt! Fredagsmys med film, chippa o dipp, massa gottis o sjukt bra sällskap! Inte så mkt sömn kanske, med det va det lätt värt! Guld!

   Upp som en solstråle kl 6 och iväg till stallet för att släppa ut alla hästarna, fixa stallet för dagen o sen bege sig ut på (vad som blev) en grymt rolig tur i skogen med Bäbis-Linda! Hästarna såg så nöjda ut när vi kom hem så det värmde gott i hjärtat heeeela dagen! Sen swich iväg till Hässlehåla för att shoppa lite HW täcken! Blev ett Rambo vintertäcke till fynd pris =P Middag på Donkan i Stoby där vi träffade på Världens Bästa Truls och även mina nya hyresvärdar! Det är i Stoby det händer tydligen =P

   På kvällen väntade tjugotioårsgalej för SysterYster. Mkt trevligt! Blev dock ganska tidig hemgång eftersom jag hade ett späckat schema även för söndagen! Önskar att jag kunde vatt uppe längre den kvällen…

   Efter ännu en tidig morgon i stallet, begav vi oss iväg för att lämna LilleBror på Sturup! Bölfisen jag fällde en "liten" tår när han gick igen säkerhetskontrollen! Så tramsigt o typsikt mig, men jaja, that’s just me =P

Styrde snabbt Jeepen hemåt och fixade tillsammans med Mårten en överraskningsmiddag för Elin och Micke! De håller ju på att måla för fullt i deras hus, så vi körde dit lagom till kvällsmaten med min grymme-kycklinglåda och Mårtens äppelpaj till efterrätt! Roligt att kunna överraska och göra dem lite glada mitt i allt deras slit!!! Det blev en dömysig liten söndags-picknick på deras trädäck vid poolen! Vilket hus de har köpt! Kommer bli hur bra som helst!

  Sen blev det tidig-tidig nattning i söndags… Helt dödstrött vid 8 efter helgens alla små äventyr och all tankeverksamhet! 


Nu väntar ännu en bra vecka (hoppas jag iaf)! Lugn sådan blir det, bara Shirizen o eLioT ska ska pysslas med om kvällarna efter jobbet! Härligt <3

   Så jag fortsätter le, tar hand om fjärilarna och njuter av att jag har turen att få ha det så här jäkla bra!

   Projekt Hubertus-Jakten fortlöper utan problem! Shira är verkligen taggad just nu! Så härligt med framåt anda och lite bus i Fröken, bästa BäbisBus <3

De övriga projekten står stilla just för tillfället… ”HUS-projekten” får vänta tills Elin o Micke har kommit på plats i deras hus! Ingen större stress egentligen på de projekten, kommer nog att hinna med allt som ska donas med iaf! Mitt andra lilla projekt har hamnat lite långt ner på prioriteringslistan på sista tiden tyvärr… Men jag fortsätter att ”envisas” lite i bakgrunden, o den som väntar på ngt gott heter det ju! Så ja, jag väntar väl en stund till då ;)


  

Mitt älskade lilla UFO  


Har lagt upp veckans träningsschema för Shira, får väl se om jag lyckas hålla det!

Måndag = dresyrpass

Tisdag = uteritt

Onsdag = PW

Torsdag = dressyrpass

Fredag = vila

Lördag = vila/PW

Söndag  = hoppning

Skapa flashcards