Alla inlägg den 23 september 2011

Av madibasshiraz - 23 september 2011 14:06

Wopedidooo! Tjolahopp o så var det helg igen! Sinnesjukt detta ju… veckorna rasar på i hiskelig fart, bara typ 22dgar kvar tills det är flytta-till-hus-dags! Kan ändå inte hjälpa att längta ihjäl mig =)


Beställningen från England är på G nu iaf! Shirizen fick ett tjockt vintertäcke (Amigo), ofodrat regntäcke (Mio), tjockt o myspys stalltäcke + hals (Amigo) o ett reflextäcke i srtl x-large =) Blev inte de färger eller modeller som jag tänk, men wtf det här blir bra det också! Allt klär en skönhet!!!

   Så ja, nu har min Sessa nog överleva vintern utan att frysa! Bara det där as-snygga fleecetäcket som ska bli vårt också, men det får vi kanske ta till

nästa vinter =S Hon har redan spräckt sin klädbudget för den här säsongen =)


   Åh, vi vill så himskans gärna ha detta!


Ikväll väntas som sagt 2års partaj för lilla Matilda i Hammar! O Mamma Johanna har skvallrat om att det har beställts hem extra kalasmycket smörgåstårta, så jag har bestämt mig för att fasta hela dan så jag kan äta sådär mega baota sketa mkt ikväll (på uppmaning av StoraSyster såklart) =P  MUMS!

   Imorgon blir det förhoppningsvis lite Veronika-tid efter stallet o sen får vi väl se hur resten av helgen utvecklas! Spannung Spannung =)

Har iaf till 100 bestämt mig för överföra mitt nya modiga jag inom hästlivet till det vanliga livet också! Lite läskigt, men mest spännande! För what if this is it, lixom?! Nej, jag kan ju inte fegisa bort det här, vad det nu är!


Vad gäller Shira så håller vi veckoschemat perfekt denna veckan! I går en uteritt med Linda & Ghana o Johanna & Brynhild!

Stackars lilla Shira hade svårt att hänga med i Tyskans o Dressyrstjärnans MEGA skritt… Men hon fann sig ganska snabbt o gav inte upp utan att ge tanterna en ordentlig fight! På hemvägen hade hon också rätta takt-tempot, men suck så trött hon va! En riktigt flams,- o tramsrunda på alla sätt o vis! Bästa livet <3

   Imorgon väntar ett dressyrpass efter utsläppet! Ska hem o leta upp några bra övningar för morgondagens pass! Behöver ha ett bra upplägg o olika övningar som får igång tankeverksamheten på Shira för det gillar hon allra bäst, vill ju för allt i världen inte tråka ut Fisen med dressyr-traggandet! Hon ska ju lära sig att älska det här med dressyrandet! Vi kan ju inte bara tramsa runder i skogen, även om hon(o jag oxå för den delen) hemskt gärna skulle vilja just det!


 

Bästa livet enligt mig o min Kärlek!

Ovido - Quiz & Flashcards