Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av madibasshiraz - 4 oktober 2011 19:49


Måste bara ventilera o få ur mig besvikelsen… *suck* igår… vilket SKITPASS jag o min svarta lilla kicker prinsessa genomförde i ridhuset =(

    Å vilket uruselt jäkla rytteri jag bitvis[läs större delen] av passet bidrog med!!! Behöver verkligen fler timmar i sadeln innan jag känner mig trygg i hur jag ska handskas med situationer som igår =S 

   Ja jisses pannkaka… bättre ridturer har vi haft!


Igår va den här underbara känslan

far far away!  


   Min stackars flicka va helt upp över öronen hispig o upprörd över ljudnivån i ridhuset (radion på ganska hög nivå), nytt (över)vattnat ridhus som bara osade diesel + att vi hade sällskap i ridhuset vilket vi nästan aldrig har annars efter som jag helst planerar in dressyrpassen när det är ”ledigt” i ridhuset…

Hur som, Shira hade bara stirrtankar i skallen, vilket bl.a var att springa! Springa fort, fort som f-n dessutom, bara tokruna ifrån allt det läskiga =S Hon lekte även Giraffleken genom att köra huvudet, bitvis, genom taket =( Sen ovanpå allt fick hon ett totalt hjärnsläpp o bäbishaveri i skallen, hon gick tillbaka till bäbisridningen så igår betydde skänkeln inte något annat än GAS!, så så fort jag nuddade henne med skänkeln så sprang hon på ännu fortare *dubbel suck*.

Så där rusade vi rundor, slirandes genom kurvorna... 1st klumpandes ÅngLett med huvudet i taket o gapandes för Matte "drog" i tyglarna! Usch ja, hemska tanke på hur illa det måste sett ut =S Igår känndes det som våra dressyrdrömmar var ljusår ifrån att slå in =(

   Stackars Fisen, igår va det verkligen error i hjärnan totalt =( Å ingen vidare hjälp eller stöd fick hon av Matte där uppe på ryggen... Blir så besviken på mig själv ibland =( Stackar Stackars Fisen min

  

   Även om jag också kände mig stressad o inte det minsta tillfreds med ridhussituationen insåg jag ändå att det här måste vi lära oss att leva med, så här är livet! Vi kan inte leva i vår lilla tvåsamhet hela livet, utan ibland måste vi utmana oss själva och umgås i grupp även i ridhuset!

   Jag försökte först med våra förhållningsövningar, men det gick åt pipsvängen… Försökte lite lösgörande, med det gick åt pipsvängen, försökte skritta o arbeta med serpentiner o voltarbete, men det gick åt pipsvängen… Tillslut körde jag taktiken: trötta ut henne! Å se på fasiken, det gick vägen… efter ha fått älga runt ett par varv hittade hon tillslut något som eventuellt skulle kunna kallas ett lugnt o samlat tempo! Kvickt som attans klappad jag om henne och avslutade passet med lite joggning o sen MASSA MASSA med mys!

   Tänkte att det va bäst att avsluta denna hiskeliga och mkt upprörande upplevelse när hon va lugn o fin igen, innan hon hittade ngt nytt att röra upp sig över =) Man ska ju aldrig lämna banan när de är så där oroliga o upprörda, så det blir ett dåligt minne och en dålig association för hästen. Men jisses vad jag fick kämpa för att hamna där då, å Shira också för den delen… hon va dyblöt när vi 40min senare avslutade passet! En mysig dusch o på med pyjamasen, sedan Nattade jag en mkt trött o lite skakad Shira för natten!

   Imorse verkade hon dock glömt allt vad läskigt ridhus hette, mötte mig med ett piggt god morgon-gnägg och en puss på kinden när jag kom för att fodra o fixa kl. 06,00 =) 


Bästa lilla Prinsessan!

Vad vore jag utan henne?!

 

 

Är hur som sjukt stolt att vi tog oss igenom gårdagen, och inte tog den vanliga Caroline-utvängen o stack så fort det blev lite jobbigt!

Sånt här kommer att hända oss, 1000ggr igen o det är bara att kämpa på och tillsammans hitta vägarna ut!

   Laddar om och hoppas att jag kan ”komma till ridning” på onsdag ist!



Bästa LillBäbis!

Om du inte fanns till,

ja vad vore jag då?


Skapa flashcards