Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Flytt-update

Av madibasshiraz - 13 oktober 2011 14:19


Det går framåt… sakta men säkert går det framåt! V.41 är äntligen här =) 

Å allt är enligt planerna, så om inget oförutsett inträffar, ska allt vara fixfax färdigt i lägenheten till lördagmorgon 06.00

   På lördag väntar sedan en städ,- och fixdag i huset! Det sista med tapetseringen ska ordnas, sovrum + vardagsrum ska målas, köksluckorna tas bort o hyllorna stylas o sen så ska det STORSTÄDAS! Sen ska jag ta tag i projekt kylskåpshörna, får väl se om jag kan få ngn ordning på det! Menmen, får väl ta o göra en klassiks pappa-patentare om inget annat ;) De har ju alltid funkar förr!

   O på söndag efter utsläppet av hästarna 07,00 går första flyttlasset! (Ja, om jag nu kan lyckas hålla tassarna i styr på lördagskvällen o inte flyttar lite prylar redan då dvs!!!) Wopedidooooooooooooo, nu är det nära kära ni =)


 

Nyckeln till framtiden =)


Har även, mitt i allt göre med flytten, gått o blivit tokförkyld, så ja här flåsar o flämtar jag runder mitt ibland flyttkartonger, sopsäckar o ett allmänt flyttkaos som en överviktig flodhäst! Charmigt?! Javisst =)

   Eller nja, flyttkaos är ju till att överdriva! Håller ordning o reda i lägenheten FAST det är flytt på gång! Alla packade kartonger står snyggt uppställda i ett hörn, säckarna med kläder i ett annat o i köket står de tomma kartongerna redo att vikas ihop o fyllas med lilla Franssons tillbehör!

   Förstår mig inte på oreda o stökighet i allmänhet o definitivt INTE oreda o stökigheter när det ska flyttas! Allt bli ju så mkt lättare när det är ordning på torpet!

   I vilket fall som helst så var min älskade lilla mamma hos mig igår o hjälpte till att packa! Bästa bästaste hon <3

Däremot tyckte jag inte så mkt om henne när hon konstaterade att jag egentligen inte alls skulle behöva hjälp med att packa o strukturera en flytt, med tanke på att detta är flytt nr 6 för min del =S

- VA?!?!? Stopp o belägg nu, jag upprepar VA?!?!?!

Hur f-n kan jag redan ha hunnit flytta 6 gånger på knappt 8år, men jo… Min första etta, sen till tvåan tillsammans med Joel, gör-om-o-gör-rätt-flytten hem till mor o far, sen Lasarettsboulevarden, fina finaste Karlavägen o nu då Ovesholm! Nej, ja jag får nog stanna en god stund i huset! Eller ja, jag stannar där tills jag får en anledning bra nog att flytta på mig ;)

  Kökstapeten är äntligen på plats!

*sjukt stolt* 

 


Hur som, Shira har en inplanerad vilovecka denna veckan… Vilket är smart, för jag hinner med att grejja inför flytten på kvällarna, med det suger ordentligt för jag hatar att inte spendera tid med henne. Verkligen HATAR att inte spendera tid med henne =(

Är o myser, fixar kelar & gosar på mornarna hos henne nu iofs, men that’s just not enough…

Längtar till måndagen är här, av många olika anledningar med främst för att jag får sitta på min älskades rygg då igen!


Nothing can beat a love like ours <3 


 

 
 
Ingen bild

,,

17 oktober 2011 20:52

hoppas ni kommer trivas :)

madibasshiraz

20 oktober 2011 12:43

Tack ,, Å det gör vi alla redan =) Som sagt, bästa livet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards