Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Livet på landet, Part I

Av madibasshiraz - 20 oktober 2011 12:43


I LOOOOOVE IT!


Flytten gick hur bra som helst! Jag kan verkligen vara lyckligast i hela världen att jag har så underbara människor runt omkring mig! Min mamma har återigen visat sig att hon är helt oumbärlig i mitt liv, ställer upp i alla väder och är helt fantastiskt! Blir jag bara hälften så bra mamma en vacker dag, ska jag vara nöjd! Hon är underbar min älskade lilla mor!

   Underbara BFF Johanna och Bästis Elin hjälpte också till med att kånka möbler, o Finaste Veronika hade marktjänst tillsammans med Mammsen och plockade in mina kläder och diverse prylar på plats i huset!

Vi avslutade hela flytten med att äta smörgåstårta på MIN gårdsplan i strålade solsken! Vilken dag, vilken helg o framför allt vilket liv!


Jag är långt ifrån färdig i huset, eftersom där är diverse projekt som jag medvetet har sparat på eftersom jag älskar att pyssla och dona om helgerna och kvällarna!

   Men allt som skulle vara klart till inflyttning är klart! Jag har alla möbler på plats (förutom matbord o stolar, men jag väntar fortfarande på att hitta det perfekta bordet så t.v får mammas reserv uterumsmöbler duga!). Å jag har fått upp massa pyssel o alla mina ljus har hittat nya ställen att bo på! Ser verkligen ut som ett hem alla redan!

   Det stora minuset är att jag helt missat att beställa TV, så jag är numera tv-lös, vilket är ett märkligt fenomen, speciellt när man som jag brukar ha Tv:n på som sällskap mest heeela tiden! Men datorn får gå varm istället, har dammat av mina gamla cd-skivor o kör Jillsan o Westlife-mys hela kvällarna långa ist! Ganska MysPys det också!


Kvar på att göra listan innan det är ”klart” i lilla dockhuset:

-          Ny bänkskiva i köket + kakelfix

-          Måla o fixa badrummet

-          Måla alla karmar/lister

-          Sätta golvlister där det saknas

-          Gardiner

-          Fixa sänggavel och gardin-fondvägg i sovrum

-          Fixa hallen (måla, nya hyllor, garderob o proppskåp etc!)

Tur att det spår att det ska bli en lång o kall vinter, för jag har ju massa pyssel att dona med där hemma!


Det bästa, absolut bästa, med att bo där jag nu bor är att när jag kommer hem på kvällarna bara kan öppna dörren till eLioT o ta ut honom direkt, ta fram hans favvo-kastleksak o busa järnet med honom på studs! Jag behöver inte asa ner oss för 4trappor, ta en 5 minuters promenad innan man når ngt som eventuellt kan kallas gräsmatta! Det här är verkligen bästa livet för oss, eLiOt kommer att stormtrivas and Me to!

  Det nästbästa är att det är en ynkapynka liten promenad på 7minuter till stallet! Sen kan jag gosa med min största Kärlek hur mkt som helst! Jag är verkligen en lyckligt lottad flicka som ”hittade” detta hus! Så tack för tipset, Bästa Finaste BFF!

 

BFF's


Shira har som sagt haft 1,5 veckas vila, men nu är det dags att ta tag i ridningen igen! Va tänkt att det skulle bli av redan i måndags egentligen, men det fortsätter att hopa sig moln på vår himmel så jag hoppas hoppas att jag kan få komma ut på en långritt med henne ikväll! För jag HATAR, som sagt, att inte tillbringa tid med min Kärlek!


 

   Mitt <3, Mitt Allt

  

Det enda lite halv neggo som händer just nu är att, mitt i allt lyckorus, är att min bil bestämt sig för att lägg av! Så igår, i de ganska branta Näsumsbackarna tog lilla bilen den mkt väl genomtänkta beslutet att sluta funger! Smidigt, verkligen, bra tänkt där Vovlon!!! Så ja, där stod vi med 1st halvstirrig Mr Itzak i släpen och en bil som gör en topphastighet på 30km/h! NAJS, verkligen jätte najs! Toppen, himskans smidigt att bo (som jag nu gör) mitt ute i ingenstans UTAN bil! TOPPEN SMIDIGT!

   Älskade mammsen räddade iofs även denna situation så idag o imorgon har jag hennes bästa Audi, sen får vi väl se hur helgen löser sig… Men på måndag är det med största säkerhet Fröken Fransson som tar bussen till jobbet! Latjo! Tur att där går en buss om dagen också =S

   Jajja, bilen får vara hur pajj den vill sålänge eLioT o Shira håller sig friska! För dom två är det absolut finaste o viktigaste i mitt liv <3


  Min finsate lilla buslortgris! 


Nu väntar en stunds jobb, men snart om ynka någon timme är det jag som kastar på Fröken S sin utrustning o beger mig ut i skogen! Bästa livet!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Skapa flashcards