Alla inlägg under november 2011

Av madibasshiraz - 9 november 2011 08:33


If he misses You, he'll call.

If he wants You, he'll say it.

If he cares, he'll show it.

And if not... he can't be worth Your time,

because You're obviously not worth his!

[lånat från B2]


Mina allt..., they are all I ever need <3

Av madibasshiraz - 6 november 2011 20:09


Söndag...under favvofilten i soffan och även om det ligger 5 schåliga jobbedagar framför mig, Shira är Miss Sjukling o även om det va en tung dag igår så kan jag inte låta bli att känna mig lyckligast!

   Flytta hit till huset kan vara ett av det bästa beslut jag någonsin tagit =)


MuggShira har åkt på en "släng" av lymfangit =( Efter hovis besök i fredags fullständigt expolerade hennes bakben upp, *poff* o så va hennes elefentben tillbax =S Så jag tog henne på en lång promenad (vid hand), svullnaden försvann nästintill helt, jag paddade henne, på med pyjamasen oo så nattade jag min älskade Prinsessa!

   Va uppe med tuppen i lördags för att släppa ut alla kusarna o ta hand om Shira... Svullen, men inte LIKA svullen som i fredags *skönt*! Tog henne iaf på en promenad för att få ner svullanden innan jag släppte ut henne i hagen... Tog henne på ytterliggare en promenad innan jag nattade henne för kvällen!

Samma visa idag, promenad innan utsläpp o innan nattning! Idag såg det riktigt "bra" ut, hoppas på att kunna ta ut henne på en skogstur imorgon!

   Hon är verkligen det bästa jag har! Min finaste Prinsessa!

Hade kvalitetstid i stallet sent sent i lördagskväll, bara hon o jag! Å det låter säkert helt GALET i icke hästmännsikors öron, men hon är det bästa med hela mig! Finns ingen som hon, ingen som hon... Ingen som får mig att må som hon!

Det är en helt galet bra känsla när man är ute o promenerar i ridhuset (pga vildsvin o tokmörket i skogen) med en lös häst o hon följer minsta vink! Stopp,skritt, halt o ryggning! La även ut vattenmattor o andra läskigheter för att pigga upp förken lite! Hon följde mig som en skugga, rakt över/på tvären/stannande/backadandes på vattenmattan! Finaste 4åringen min! Kan knappt vänta på vår framtid tillsammans!





Klippte min Stjärna i söndags! Först va det lite läskigt, men sen passade hon på att vila lite! Bästa coolaste LettSessan! 

Så här fin blev hon,

med en självklar Prinsesskrona på rumpegumpen! 


            


Av madibasshiraz - 5 november 2011 21:00

Saknar... Saknar.... Saknar!Mkt tankar, mkt tårar o mkt mkt saknad... Tung dag :(

Ovido - Quiz & Flashcards