Alla inlägg den 12 januari 2012

Av madibasshiraz - 12 januari 2012 16:30


Torsdag o helg på ingång! LOVELY =)


Vilken vecka... eller vilken måndag rättare sagt =( Fy katten sikken skitdag! Glad att den är över och att veckan repat på sig ORDENTLIGT bra!


Hästveckan har sett ut som följer:

Efter ett hårt galoppa-tömkörningspass i söndagsförmiddags stod det PW på träningsschemat för Shira för måndagen! Å när snön sen kom så fint framåt kvällningen tog jag & Shira, Johanna & Brynhild och Linda & Ghana en lång kvällstur i snöfallet! Mysigt som tusan! Vi red slottsrundan o var ute i nästan 2 timmar!

På vägen hem hade vi följe av en hel flock med hjortar (typ 12st)! Helt magiskt! Tänk så nära man kan komma ”naturen” från hästryggen! Glad att vi slapp vitsvins sällskap, för det är en upplevelse jag helst inte vill vara med om igen =) Äckliga äckliga grisar!!!


I tisdags tog vi ett litet härligt joggingpass i ridhuset! Mysigt, o dagen till ära hade vi inspektion från marken! Veronika fick för första(!) gången se mig rida min Magiska Svart! Jag är bra knepig, men även om Veronika är en av mina finaste vänner blir jag ändå sådär märkligt nervös o spänd när det är ngn som tittar när jag rider! Dumt, o det måste jag verkligen träna bort! Tävling har jag däremot inget emot, men när det ska kikas på mig när jag tränar tycker jag är superjobbigt =S Hmm, jag har verkligen en massa märkliga issues att jobba med! Men insikt är ju första steget till recovery, säger de som vet =P


Hur som, i onsdags skulle egentligen Magiskan vila, men när Linda smsade o frågade om vi skulle hoppa på kvällen kunde jag inte motstå det! Så swisch in i ridhuset  och asa fram/upp med en massa hinder o markbommar! Sen kastade vi på hopputsrustningen o satte fart!

Jag var gaaalet nervös, för det va alldeles för längesen vi hoppade sist! Men dressyrarbetet har verkligen gett resultat även i/till hoppningen! Hon gick fint på uppvärmingen och hon hoppade, alltså inte kravlade som hon gjort tidigare, utan verkligen HOPPADE över uppvärmningskryssen! Finaste hon! Jag kände hur modet växte inom oss och innan jag visste ordet av det så flög vi fram i galoppa mot en kombination med kryss och oxer… o vips sa det så skuttade min fina fina Magiska över kombinationen med TVÅ RIKTIGA HOPP! Jag blev så galet  lycklig att det bubblade i hela kroppen o jag kastade mig runt halsen på min blanka svarta, myste på och överröste henne med beröm! Hon vände huvet o tittade på mig som:

- Vaddå då?! Det däääär va väl inget! Jag kan MKT mer än så, jag är ju en stjärna…

det säger du ju själv typ heeeeela tiden =)

Hihihi, min fina kloka Madame! Hon är verkligen ngt alldeles alldeles extra min Magiska!


    


Ikväll ska hon däremot få vila! (storhandling, städning, tvättning o mys med den lurviga står på Frökens schema ist för att spendera de sedvanliga timmarna i stallet!!!). Bra dag att vila oxå, för det stormar och är ordentligt busväder i skåneland igen =S Ska det, btw, aldrig sluta blåsa! Irriterande!


Men imorgon ska det dressyras, för på lördag är det ÄNTLIGEN Mollis träning igen!

   Ska verkligen bli askalaskul o träna igen! Hoppas Mollis upplever/ser samma skillnad på Shira som jag. Å hoppas hoppas hon kan hjälpa mig få ordning på galoppen! Det är verkligen ett orosmoln på min himmel att jag o Magiskan inte kan galoppa =( Eller galoppa kan vi, som ingen annan egentligen, det är det där att komma i/fatta galoppen som INTE fungerar ngnstans för oss =S Menmen, hinder är ju till för att övervinnas!!! Under tiden tänker muffins o fokuserar på hur bra det kommer att kännas när vi väl fått kläm galoppfattningarna, för det kommer vi att få vi someday… someday =)

   

Hemfärd för Magiskan! Så självklart för henne att lämna Öa för skåneland,

det va som om hon viste/förstod att vi var som gjorda för varandra!


Förövrigt blir det ”fredagen den 13:e”-terror med Töserna imorgon! Middag o skräckfilm står på agendan! På lördag blir det bio med min fining o på söndag ska det göras ingeting alls, förutom att skämma bort mitt lurviga lilla allt dvs!

Å just, det sen ska det dära brevet finjusteras o skickas iväg också! Spännande tider, äntligen dags efter så lång tids fundilerade! Tufft beslut o vi får väl se hur väl det mottages, men nej… det är så här det måste bli! Ego perhaps(?), men o andra sidan inte! Mitt liv, mitt val!

   Blir nog en bra helg det här också!

Ovido - Quiz & Flashcards