Alla inlägg den 14 januari 2012

Av madibasshiraz - 14 januari 2012 17:46


Jaaaa! Jag visste väl att Mollis skulle ha ett ess i rock ärmen... Efter 40 min UNDERBAR träning tog min Shira galoppfattningarna som aldrig förr! Mkt tänk, knep o fokus från Matte på ryggen så fixade Shira fram utomordentliga galoppfattningar! Mitt mirakel! Kan inte begripa att hon är min, min, min! The greatest!


 


   Mollis såg att vi jobbat på bra i traven, och tyckte vi gjort ett bra jobb! Så kul att få bekräftelse att man tänker o rider/utbildar Shira rätt! Hon verkade oxå uppskatta/hålla med att det va klokt att inte mecka med galoppen själva utan att jag inväntade dagens träning!

   I traven kom vi riktigt till arbete och stundsvis kändes hon underbar att rida o det kändes som om jag pilotade på bra på ryggen! Sen kom vi till vårt akilleshäl: galoppfattningarna =S

Så efter lagom med travarbete, så att hon hade massa med energi kvar, började vi på galopp-issuet!

Måste erkänna att jag var lite nervös inför detta! Men Mollis har ett lugnande inflytande och en skicklighet som får mig att göra som hon säger utan att ifrågasätta/tvivla på mig själv eller "oss" innan... 

Hur som, så har jag nu "lösningen" och den lyder som följer;

arbeta Shira på volt i frisk trav framåt! Innan "hörn"passeringarna ska jag putta ut rumpan med innerskänkel för att få max stöd på yttertygeln. När detta fungerar ska jag i ett hörn(alltid samma) putta ut rumpan, hålla extra mkt i ytterhanden, för att "låsa" ytterframben, och på sekunden ge henne galoppfattning o lätta av i innerhanden för att "erbjuda" henne att ta fram innerframben...! Volá o så galopperar Shira!

Knixet är bara att jag inte riktigt har rätta tajmingen ännu(allt detta ska ju hända på en halv sekund!), men det ska vi jobba på som galningar fram till nästa Mollis-träning! Ahhhh, kan knappt bärja mig! Älskar Älskar Älskar Mollis-träningar!

   Travade ner henne en god stund och fick massa bra tips o trix från Mollis under tiden! Vilken tränare, helt outstanding! Svävade som på moln efter träningen, Shira är verkligen det bästa som finns... Jag [hjärta] Min Shira!

Förstå mig rätt, vi har en lååång väg kvar innan det sitter 100! Hon/vi har verkligen problem i högervarv, och hon bråkade ganska friskt där emellanåt... det är fortfarande svårt/knepigt och ganska ofullständing med äntligen har vi iaf knepet för att hitta galoppen! Massa arbete ligger framför oss och mest för mig efter som mkt handlar om att jag ska våga ta "kommandot" o sätta henne lite på plats... men jag kan ändå knappt hålla mig tills det blilr måndagkväll o jag får hoppa upp på ryggen o testa galoppandet igen!


Nu väntar duschen o sen sen Hamilton med finingen! Bästa livet

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards