Alla inlägg den 15 januari 2012

Av madibasshiraz - 15 januari 2012 21:54


   

Baby, You light up my world like nobody else! 


Startade dagen med en magisk uteritt med den blanka svarta! Tog en lång runda med lösgörande joggtrav o på sista sträckan fick hon minsann o dag trava på riktigt ordentligt! Men hon verkade inte direkt missnöjd utan trava på med toppade öron o utomordentlig kontakt med Matte på ryggen =) Tänk som det förändrats på en månad! Lite små justeringar här o var o plötsligt är hon sådär magisk mest hela tiden! Tror dessutom att hon har en rejäl förälskelse i sitt nya bett, 3delat Apple-bett! 

   Bästa hon!

Mollis tyckte däremot att hon var lite väl "kraftig", dvs mer än klädsamt tjock... Så nu blir det till att banta ner henne några kilo. Vill ju för allt i världen inte ha en tjockis till häst, o mest av allt vill jag inte att Shira ska behöva gå o bära runder på massa överikt för hon är ju kraftig nog i sig själv så det räcker o blir över! Så vi drar ner lite på morgonhöet o så skippar vi alla tussar som jag slänger till henne i tid o otid! 

Hoppas på att få visa upp en slimmad galoppande Shira för Mollis om 4veckor! Jobba, jobba, jooobbbaaa =)


Träningveckan hoppas jag på att ska se ut som följande:

Måndag: Dressyr med Mollis-galopp

Tisdag: PW i skogen

Onsdag: Vila

Torsdag: Trav,- och cavalettiarbete

Fredag: Tömkörning

Lördag: Uteritt/Mollis-dressyr

Söndag: Uteritt/Mollis-dressyr


Så ja, några timmars sömn nu bara sen kör vi... Ny vecka, nya utmaningar för mig o Min Magiska! Bring it on =)

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards