Alla inlägg den 26 januari 2012

Av madibasshiraz - 26 januari 2012 19:50


Omprioriterade pizzan mot ett par rostade mackor =S Inte lika gott, men så får det bli när man är för lat för att köra till pizzerian!! I-landsproblen AB =P


Har iaf fixat med allt annat jag planerat för kvällen innan jag ska crasha i soffan!!! Bl.a fixat o trixat i huset, diskat, städat, ätit, bakad gigantic muffins, myst med min Blanka Svarta o mitt lurviga lilla Troll! Ganska så jätte bra kväll mao!



   Mormors spets på hyllplanen i köket!


     Nya blommor på plats! Mysfaktor 100!


 Gigantic kladdekaksmuffins!   


Dagens hiss: Körde upp till stallet för att ta in våra Prinsessor, men det visade sig att Linda hade hunnit före o hade dessutom bytt om till pyjamas o raggisar på Shira! Underbara Linda! Livet blir betydligt lättare att leva när man har fina vänner som hon i sin närhet!

Av madibasshiraz - 26 januari 2012 16:11


När man vaknar upp av sig själv 05,30 o tycker att det lagom tid för att gå upp och åka till sin Kärlek för lite morgonmys + fixning av box, mat o vatten och sedan efter att Sessorna landat i hagen ca 06,45 bestämmer sig för att busa ”lite” med sitt lurviga hjärta, sätter sig i bilen igen köra de 1,2 km hemåt för att sedan göra sig iordning för jobbet!

Käkar lite goe frukost, pussar eLioT hejdå för idag o när man sedan drar på sig stövlarna och tanken slår en att man haft en sånt där toook löjligt leende på läpparna  precis heeela morgonen… Mmm, då vet man att man har det ruskigt bra o är världens lyckligaste tös!

   Sen är det ju ingen konst att vara sähär lycklig när man är omgiven av enbart finingar som jag är!

Jag är en väldigt väldigt lyckligt lottad tös!


 


Igår va en kick-ass bra dag, trots förkylning o jobb! Åkte inom Willys för att stor handla efter jobbet (note to self; handla aldrig när man är hungrig!). Jisses pannkaka vad mat Fröken handlade hem! Nu har jag så det räcker till nästa jul ;) Efter Willys bestämde jag mig för att svänga inom Rusta, här köpte jag mig lite ”krya-på-mig”-paket! Blev en ny gosefilt till sovrummet o ny lampa till samma rum + blockljus till vardagsrummet! Shoppade även en stooor rosa/vit hortenisa på Willys till mig, det var oxå en ”krya-på-mig”-paket =)

   Mmm, det tyckte jag mig vara väl värd!

Efter ha stökat iordning all mat o prylar, kastat i mig lite kyckligpytt *mums* hoppade jag i stallkläderna o tog en långpromenad till stallet med mitt lurviga troll!

Hälsade/tittade till hästarna i lösdriften och tog lite kort som skickades som Natti Natti-sms till berörda Mattar ;) Det såg så fridfullt ut, Jappe (Veronikas gulle unghäst) låg ner precis vid ensilagebalen och alldeles bredvid (jag menar preeeecis bredvid) stod gammel Noppan o tuggade i sig hö! Efter varannan tugga böjde hon ner huvudet o kollade läge så allt va bra med hennes nyfunna ”bäbis”! Underbara hästar!

Tog lite kvällsmys med min blanka svarta innan jag med ett leende på läpparna knatade hemåt o kröp ner i sängen o somnade som världen lyckligaste tösabit =)


Livet på landet är vekligen BÄSTA livet! Är så tokigt glad över att jag får bo i mitt lilla dockhus,

1 000 000 TACK till Malin & Magnus för de hjälpt mig uppfylla min dröm om ett liv på landet!


Idag på lunchen var jag  handlade lite nya blommor till huset, rosa o vita! What a chocker =P

   Å ikväll, ikväll känner jag inte alls för att rida eller ståheja med Shira(jag vet, kryss i taket…). Förkylningen har ett fortsatt stadigt grepp om mig o om jag inte har 100 energi så är det inte lönt att ens sätta sig o tänka dressyra eller något annat tålamodskrävande… Vet exakt hur det skullat slutat isf =S Nämligen med en styck arger Caroline och en styck missförstådd stackars ledsen Svart Magiska… nej, den oförätten ska jag inte göra henne! Å eftersom grusvägarna förvandlats till isbana är en lugn o skön PW också att glömma… Orkar INTE lägga en timme på att brodda på och av…

Så hon får vila idag också =) Har hon nu vilat i nästan en vecka, kan hon gått stå idag också! Dumma dumma förkylning =(

Men imorgon, imorgon SKA hon tömmköras o motioneras! It's a måste!


Ja nej, så idag flyttar helt enkelt Fröken Latmask in på Kalvåkersvägen o hon har en dubbeldejt med soffan o Tv:n! Det blir hämtepizza, kladdkakemuffinsbak o så gosar jag ner mig i soffan 20.00 sharp för One upon a time  och Revenge!

   Blir en bra torsdagskväll det också! Omväxling förnöjer!


Just det, glömde det mest important ju... Pay and ride/programridning är uppkollat o prel.bokat

12 februari och den 25 mars det är då det händer, det är då uppladdningen inför debuten tar fart på riktigt! Wopedidoooo!


 

Fröken Blivande DressyrStjärna!

Ovido - Quiz & Flashcards