Alla inlägg den 31 januari 2012

Av madibasshiraz - 31 januari 2012 18:27



"...en fantastisk häst, med mycket bra o stark energi!

Henne kommer du få mycke glädje av,

henne kan du verkligen förlita dig på!"


Mm, det är lite av vad Mr kiropraktorn sa om min fantastiska svarta idag!

[Hon hade förövrigt bara 2 små låsningar i länden o en liten i höger bog(vilket förklarar galoppa problemen!).]

Han tyckte hon va jätte fin, både ute och inne, om vi säger så! Så lättnad, obeskrivligt!!!

   Men det som rörde mig mest under kvällen och som gjorde mig ordenligt tårögd och djupt rörd över hur han bara genom att titta på Shira och klämma o känna i ca 5 minuter kunde beskriva min Ängel på pricken exakt hur hon är! Han sa att hon var en stark och "hård" häst, men massa bra energier! 

Hur som, kvällens besök från HokusPokus blev ännu ett bevis på att vår försiktiga o långsamma framfart lönar sig! Åh,som jag älskar min Svarta!


Oförglömliga stunder med mitt hjärta!


        

Hon är mitt allt!         


Bröt ihop(av total lycka) en liten stund i boxen hos henne efter vi lämnar kiropraktorn!

Hon gör mig verkligen lyckligast!

Jag kan inte med ord beskriva vad hon betyder för mig, men jag ser nu hur de där hemska åren helt plötsigt fått en mening...

Alla de dagar jag inte vissta hur jag skulle orka ta mig ur sängen, alla de gånger jag trott att det aldrig skulle bli bättre, alla de stunder/timmar/dagar jag funderade och faktiskt oxå bestämde mig för att HELT lägga av med hästarna, ALLA dessa stunder av bråk, tråk och tårar ledde mig fram mot detta... Mot livet jag alltid drömt om!

   Allt har helt plötsligt fått en mening, min älskade Prins kom ifrån livet hos appaddeödlan och jag hjälpte honom från all smärta... som tack skickade han ner en Ängel till mig! En Lettisk svart och helt fantastikt magisk Ängel!

   Så tack min älskade Prins, du är saknad o älskad för alltid!


         

Min Everth von Bus!


Hur som, torka tårarna och bara njut av att äntligen segla i med vind! Lyckligaste jag! 

   Imorgon skulle hon vila och sedan sättas igång som vanligt! Kan knappt hålla mig till helgen så jag kan får testa o känna på "nya" Shira! Han trodde att jag skulle få ett genombrott i galoppen nu! Så, får jag bara tag på ett släp o hinner vacca Shira så ser det ut som vi åker mot Åstorp den 12e för lite programridning!

   Have never feelt more alive!


 























Skapa flashcards