Alla inlägg den 10 februari 2012

Av madibasshiraz - 10 februari 2012 11:44


Fredag!!! Äntligen, verkligen ÄNTLIGEN, denna veckan har verkligen varit rent vedervärdig =(

Har iofs haft en del mys för mig, men överlag så har det varit en CRAP vecka! Gamla ledsna Caroline har varit tillbax, och det gillas INTE INTE ALLS... Har inte kunnat sätta fingret på vad det var för fel men igår slog det mig varför jag känns mig allmänt låg, trött, hängig o ledsen... Jag har ju inte kunnat rida/mysa med min Magiska Svarta på heeela veckan! Så ja, det är lika bra o erkänna! Hon är mitt knark, jag behöver henne för att må bra helt enkelt, behöver henne för att vara hel!

Funderade länge o väl på detta igår, o det är inte så att ingen annan kan göra mig lycklig, det är bara så att jag blir olycklig när jag inte får spendera tid med henne <3 Låter perhaps helt sinnes, men så är det! Hon är verkligen mitt allt!

 My only cause for being! My heart, my soul, my reason... Your'e my world!

   


Hur som, torsdagsdiscotrimm stod på schemat o jag och mina favvisar intog ridhuset vid halv 7snåret! Vi satte igång musiken sen skrittade vi fram länge o väl medans vi skrattade, stojjade o bara hade det så där allmänt najs! Sen tog vi allisammans tag i våra Prinssessor o påbörjande trimmandet!

   Till en början med vara Shira stel, stel, steeel. Börjande fundera på om det var badkars-traumat som satt kvar i henne, red mkt förhållningar o försökte få igenom ställningar. Men nja, resultatet va sisåsdär måste jag erkänna! Travade vidare en kort stod, sedan fick hon skritta fritt ett par minuter medans jag samlade mig uppe på ryggen o funderade igenom hur jag skulle få henne mer lösgjord!

Bestämde mig för att fortsätta på påbörjade övningar men att lägga in mycket av Mollis ”flytta på Shiras rumpa”-övningar! O ja, jag måste erkänna att det gick betydligt bättre även om det inte var en jätte bra trimmningpass-insats så långt av oss. Men sen, den va det som om polletten trillade ner för Shira o vips så va hon sådär Magisk som bara hon kan vara!

Red på en stor volt och på öppna sidan tänkte jag lite extra in med rumpan och gav en spontan galoppfattning o dubbesmackning! Tjolapp sa det bara så hamnade vi i galopp!

Jag blev HELT till mig! Sikken galoppfattning! Linda som trimmade sin Ghana samtidigt lyckades spana in oss i exakt samma ögonblick o blev nog minst lika chockad som jag över denna otroligt smidiga o lätta galoppfattning av mig o Shira! Överlycklig över fattningen dundrade vi fram ett par minuter i hennes absolut finaste gunghästgalopp!

Skrittade henne ett par minuter innan vi gick över i vårt svåra höger varv… Men se på tusan, efter 2 misslyckade fattningar kom det en sådan där dunderfattning även här!

Underbaraste finaste hon, som jag älskar henne! Travade ner henne med stan absolut STÖRSTA leende på läpparna! Hon är i särklass det absolut bästaste som finns!


 

Galoppa Shira (3år)


Magiskt, magiskt, magiskt! Att ha förmånen att ha en alldeles egen unghästprinsessa o utbildas och växa tillsammans med henne är en helt otrolig känsla! Obeskrivligt, helt jäkla obeskrivligt!


  


Ovido - Quiz & Flashcards