Alla inlägg den 12 februari 2012

Av madibasshiraz - 12 februari 2012 18:36


Mollisträning!!! Vilken tränare! Helt otroligt!

   Shira presterade bra idag o jag oxå för den delen! Vi fortsatte med skänkelvikningar/att flytta på rumpan och givetvis fokusreade vi på galoppen! Mollis såg stor skillanad från förra gången, vilket känns tydligt, men det är sååå skönt med bekräftelse =) Tillslut fick Mollis minsann änn mer fart o fason på oss båda två!

Shira försökte däremot maska sig ifrån att göra sitt bästa, då tappade jag HELT tålamodet på henne och hon fick sin livs första riktiga uppläxning av mig! Vemodigt, men jag följde blindt Mollis instruktioner att va mer "på" Shira och inte ge henne tillfälle att sk vinna. Så ja, idag introducerades en ny Matte för Shira! Men jag tror nog tusan att efter chocken lagt sig hos Shira att hon uppskattade och kommer att uppskatta en matte som visar vägen med tydliga hjälper och instruktioner! 



       

Bilder från dagens Mollisträning tagna av Lisa Persson


Det jag tar med mig mest från dagens träning är Mollis slut ord till mig som lät något i stil med:

   Du kan ju det här, du vet vad du ska göra o när du ska göra det! Lita på dig själv, våga rida på ordentligt och framför allt våga göra fel! Shira kan inte begära att du ska göra rätt till 110% hela tiden, hon måste ställa upp på dig oxå! Ni ska hjälpa varandra och genom att fela ihop kommer ni växa tillsammans!

Ja, ännu en härlig bekräftelse att dressyren börjar komma tillbaka till Fröken Fransson! Älskar att dressyra med min Stjärna... även om varenda endaste jäkla muskel värker just nu! 


Ovido - Quiz & Flashcards