Alla inlägg den 16 februari 2012

Av madibasshiraz - 16 februari 2012 16:38


Ännu en vecka till ända… Inte klokt egentligen! Menmen, det tyder på att jag har det bra o då är det domt domt att klaga!


Veckan har varit bra! Inledde med lite blomster-ståhej med kusin i måndags direkt efter jobbet, så då fick Shira välförtjänt vila! I tisdags va det bestämt att jag skulle jogga henne o bara sträcka ut den hemska träningsverk som jag och (vad jag gissar) att hon också hade… Typiskt också att det va hoppträning i ridhuset, som det ju är VARJE tidag o har vatt de senaste åren! Alzeimers light är f-n inte lätt att leva med alla gånger =S

Så ist kikade jag lite hoppträning och konstaterade snabbt att ja, jag är en tvättäkta dressyrmupp! Hoppa är skoj, men bara ngn gång sådär ibland! Efter tragg med finaste PreggoVeronika åkte jag hem o planerade heeela tävlingssäsongen, fönstershoppade tävlingsutsryrsel och funderade en bra stund på framtiden, hur jag vill att det ska bli och framför allt hur jag ska komma dit! Summan av kardemumman: träna o tävla är typ det enda som snurrar i Frökens skalle för tillfället =) Å jag ska verkligen göra allt jag kan för att den "drömmen" ska bli verklighet!!!

Vilket i sin tur kräver att jag måste ta mig i kragen o ta BE-kort o köpa mig ett alldeles eget finfint hästsläp! Mmm, hoppas på att göra verklighet av denna dröm senast till nästa sommar! BE-kortet ska iaf va tagit senast den 31 december 2012! Sen är drömmen att shoppa/leasa/hitta släp i Falsterbo eller ännu hellre GBG 2013!

   Det är bra att ha planer o drömmar för framtiden där lååångt borta, det gör att man kämpar på sådär lite extra när det närmar sig uppförsbacke!


Igår trimmade vi i ridhuset! Fick sällis av Linda & Ghana! Båda prinsessorna var ganskaså fina, stundvis INTE alls, men stundvis JÄTTE fina… Så snittbetyg: Godkänt!

Bl.a så satt skänkelvikningarna som en klocka igår! Hon är verkligen magisk min stjärna! Tjolahopp o så trillade polletten ner för Shira över vad Matte skulle kunna tänkas vilja när hon knuffar och petar sådär på ena sidan o manar på framåt på andra sidan! Aha! tänkte Shira, jag går väl åt sidan då! Älskade lille Einstein! Skänkelvikning it is! *stolt*

   Hoppas Mollis blir lika glad över framsteget till nästa träning! Ska fortsätta att öva öva öva som tusan på sidvärtsövningarna till dess! Som jag älskar dressyrlivet med hon min svarta T(j)offsan!

Utöver det, tränade jag mkt ledande innertygel igår! CRAZY SVÅÅÅÅRT! Speciellt eftersom jag har ett dum dum dum ofog att tränga med innerhanden när Shira trycker med innerbogen =S

Mollis knep va att hålla emot med innerskänkel, leda med innertygel o knuffa henne rätt! Jodåsåatt! Jag knuffar ju min 700kgs guldklimp ganska så lätt när hon sätter alla muskler emot, hmm eller INTE =S

65kg vs 700kg… Jepp jag är i underläge så det sjunger om det! Men skam den som ger sig! Det fungerade hyfsat [läs:knappt inte alls] framåt slutet, men ikväll tar vi nya tag! Den där trängande bogen och handen ska elimineras!

Däremot galoppade hon strålande igår! Lite meck med högergaloppen, men nu ställer jag ju ordentliga krav på henne samtidigt som jag kräver galopp! Stackars tösen, aldrig blir hennes Matte nöjd =P

Vi fick iaf till 3-5st riktiga galoppfattningar i varje varv igår och DET är minsann inte illa pinkat med tanke på att jag inte kunde ta en ynkaste en för ett par veckor sedan!

   Mollis is the shit =P Ja, o Shira går inte av för hackor hon heller


Imorgon får hon vila o vidare i helgen får vi se vad för bus vi hittar på =) Allt beror lite på hur vädret blir, men vi längtar UT i skogen! Hoppas hoppas vi kan dra iväg på en lång runda!

   På söndag åker vi iaf till Gärds och spanar in konkurrensen på tävlingsbanan! Ska bli skukt spännande och se vilken nivå tävlande ekipage ligger på och vart jag o Shira ligger i jämförelse till dem!


Spännande tider!


  

Presentation


Caroline [hjärta] Shira

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards