Alla inlägg den 21 februari 2012

Av madibasshiraz - 21 februari 2012 16:55


Spännande Shira tider =)

   Som jag nämnde tidigare har jag fått kontakt med en GULDKLIMP som likt mig själv är helt tossig i de lettiska hästarna! Hon har hållit på betydligt längre än jag och sitter inne med massvis med information om våra Lettiska vänner! Det var från henne jag fick min Blanka Svartas fölvisningspoäng och det är nu även från henne jag fått härlig info om lilla Pappsen Lasso!

Har själv lyckats luska ut (med hjälp av Sofie) att han står i Finspång, men där fick jag inte riktigt ngn respons, tyvärr =( Men alla kan ju inte vara lika galna i att ”släktforska” o dektektiva som jag, så det är bara att acceptera att vi alla är olika!

Hur som, nu visar det sig att den här tjejen, som luskat lite åt mig, har en bekant som rider i Finspång och som finurligt nog har Pappa Lasso som absolut favorit i stallet =) Tänk va världen kan vara allt bra liten ibland!

Hon berättar att Lasso är stor, klumpig o inte så snygg men han har ett hjärta, ett STORT, hjärta av guld! Alla kan tydligen rida honom, men han är likt sin dotter en liten lurig, för kan man på ngt vis slippa undan att jobba gör man hemskt gärna det ;)

Så som jag förstod det så är det bara med de lite mer avancerade ryttarna som han blir sådär fin o duktig med! Helt rätt iofs, gör inte ryttaren rätt ska inte heller hästen göra rätt! Sen får det ju finnas gränser också, som Mollis sa! Det handlar om att hjälpas åt!

Fick en liten galopp-video på (i mina ögon) FINA Lasso och inväntar med spänning bilder på honom!

Så 1 000 000 TACK snälla Bibi för all info du förser mig med =)

   Vidare har jag blivit utlovad att det ska luskas lite mer i Shiras familj! Sjukt spännande! Å som sagt OJ vad jag skulle vilja ha bilder på hennes Mor o BäbisShira!


Lite ändrade planer i Shiras veckoupplägg! I går blev det en skrittpromenix med La PrincessLiga, ikväll vila p.g.a hoppträning (jajemänsan denna veckan kom jag minsann ihåg det!), imorgon hoppning o på torsdag inleds en 4dgrs vila… Men sen, sen på måndag drar det igång! Trappar upp takten inför kommande debut! Wopdedidoooo!


Bara 3dgr tills vi drar mot Götet! Längtar som en toka ;)


Ovido - Quiz & Flashcards