Alla inlägg den 29 februari 2012

Av madibasshiraz - 29 februari 2012 11:24


Tog ett litet spontan beslut i söndags på väg hem från Gbg! Vi flyttar vår planerade premiär på ”tävlingsbanorna” från den 25 Mars till på SÖNDAG!!!

   Nja, tävling o tävling… det är väl till att ta i iofs, men vi åker iaf ut på vår första Pay and Ride då! Första gången vi åker iväg tillsammans för träning/tävling! Ska bli så sjukt jäkla spännande att se hur min Diamant uppför sig!


Jag tar detta som en "vanlig" träning, miljöträning och framför allt en nervösitets-check för min del!

Fokus ligger inte på poäng(procent), form eller tävlingsprestation inne på tävlingsbanan! Målet är att vi ska ta oss igenom framridingen och programridningen, lugnt o fint och med samma härliga connection som vi brukar ha!

Jag lägger ist fokus på att det ska vara så ”normal” som möjligt för Shira trots att allt är annorlunda, lägger fokus på att visa Shira precis hur lajbans det är att dressyra och visa upp sig inf domaren!

Sammanfattningsvis o mao ligger fokus på att ge Shira en första MKT positiv bild av livet på tävlingsbanorna!

  

Galoppen är ju fortfarande inte 100%, utan mera 50%, så det är en halvfärdig Shira som kommer ut o visar upp sig! Men det är ju o andra sidan just det som Pay and Rides är till för, att träna på att tävla, kolla av formen och vart man ligger ngnstans! Så ja, jag tar söndagen för precis vad det är: ett träningstillfälle!

   Men tro nu inte att jag kommer att låta henne fisa omkring och göra LC:2 halvdant, åhhh nej lite jäkla anamma finns det allt även i mig!

Klart att jag vill att hon/vi ska prestera på vårt topp, men jag inser ju samtidigt våra begränsningar och tänker vara realist i detta! Traven o skritten vill jag givetvis ha bra poäng på, iaf godkänt! Men galoppen kommer jag helt att bortse ifrån. Har JAG inte tränat upp Shira på hemmaplan, kan jag ju inte heller kräva att hon ska prestera på bortaplan! Nej, rätt ska vara rätt och framför allt rättvist mot min Magiska som allt för oftast ställer upp till 1000 för mig!


ÅHHH, kan knappt bärga mig!

   Mest längtar jag till de där magiska sekunderna när man rider in på banan efter domaren blåst i visselpipan Caroline, varsågod o rid!! Åhhh magiska sekunder! Goosedumps!

O så längtar jag så klart till lördagkväll när vi ska ha fixarmys i stallet! Linda & Ghana ska oxå med (ja, det var ju faktiskt dom som skulle dit allra först, innan jag o Shira också beslöt oss för att haka på!), så på lördagkväll blir det en helkväll i stallet tillsammans med favvotöserna! Utrustning ska putsas, Shira ska fixas/essas o KNOPPAS, bilen hämtas o packas, släpet hämtas(snälla Malin lånar ut sin fina BOJ till oss!)… ja Jisses det blir verkligen en heleftermidda/kväll i stallet på lördag!

   Som jag längtat… Efter 7år med konstanta skador och två tårfyllda o förtidiga Farväl har jag äntligen hittat min Svarta Magiska och ÄNTLIGEN har jag fått möjligheten leva som i mina drömmar!

   Det här mina vänner, det här kommer att bli en KICK-ASS bra helg!



                  

Ni kommer aldrig att glömmas bort...

Tomrummet efter Er i hjärtat kommer för evigt vara tomt & ni kommer föralltid vara saknade  <3


... men 


   

HON gör livet ljust o själen hel igen!

Men mest av allt får hon mig att minnas alla drömmas jag glömt!

Ovido - Quiz & Flashcards