Alla inlägg den 16 mars 2012

Av madibasshiraz - 16 mars 2012 12:44

   Födelsedag!!! Älskade Hon fyller 5år! INSANE!

Tänk, det är snart två år sedan lilla hon kom hem till mig! Två år av GALEN lycka tillsammans o det bästa med allt är att vi har, förhoppningsvis, hela livet framför oss… Vi har precis bara börjat vår resa tillsammans! Har aldrig varit lyckligare än sedan den dagen hon blev MIN


  Visingsö, 2010         Vä, 2012


  Bäbisplutt 2010       Dressyrstjäna 2012


Ikväll blir det kalas i Arkelstorp! Imorgon långritt med LillaSyster o Mylla och sedan väntas det lördagsmys hemma hos Familjen! MYS! På söndag ska det trimmas o sen ja, sen är det måndag igen =S

   Tiden bara rusar iväg! Hoppas på att få hem lilla pappsen till helgen också så kan han få upp lite hyllor där hemma! 3 hyllplan i hallen + en ny hylla i köket! Tokgillar mitt lilla dokhus!

   Har dock planer på att byta ut gardiner i sovrummet… inte 100 nöjd med dem jag har =( Alldeles för ”hårda” för mitt annars så ”mjuka” o gulliga lilla hus! Ja, rosa eller vita linnepaneler får det nog bli ist för de grå/svarta längderna! Hissgardinerna behåller jag nog, för dem är jag lite in love i!

   Ja, planer planer planer! Livet är gaaanska så bra nu!


Torsdagstrimmade i gamla ridhuset igår! Sjukt fin liten flicka hade jag! Galoppandet fungerade precis lika bra som på tävlingen! Kan det vara så mån tro att polletten har trillat ner nu?! Önskar det iaf, önskar det mest av allt nu faktiskt!

Magisk känsla att rida henne, precis som alla andra rider sina hästar! GALET!

Kommer så väl ihåg en kväll i ridhuset för ett bra tag sedan, satt o skrittade och travade på min då knappt styrbara lilla pownie o va sååå avis på de andra ekipagen i ridhuset som trimmande runt omkring oss… Ifrågasatte (som vanligt) min egna kunskaper och tvivlade på att jag skulle kunna träna upp min Shira till den där nivån =S Va där o då ganska så övertygad om att jag gapat efter för mkt och att jag inte skulle reda ut att rida in och utbilda henne själv, utan började fundera kring olika alternativ….

   Men nu står vi här, den 16 mars 2012 och vi är alldeles färdig med grundutbildningen! Hon debuterade på nästan 62% för ett par veckor sedan och imponerar fortsatt stort med sitt enorma självförtroende och lugn!

Å det bästa med allt?! Jag/vi har gjort det helt och alldeles själva! Allt hon kan o allt vi gör har vi lärt oss och gjort tillsammans! Det är en galet magiskt och underbar känsla! Älskade hon, tänk så mkt lycka hon ger mig dag ut och dag in! INSANE!


I mitt <3 finns bara du 

och du finns där 24 SJU!


__________________________________

Snubblan saknar...!

saknar i perioder så det inte går att beskriva i ord.

svårt att hitta rätt när man en gång i tiden redan hittat det som är rättast =(

Skapa flashcards