Alla inlägg den 21 mars 2012

Av madibasshiraz - 21 mars 2012 20:49


*suck*

Igår skulle det trimmas på banan! Hem som ett jehu efter jobbet, in o käka o swisch ut till Magiskan!

   MEN istället för min sedvanliga Blanka Svarta möts jag av ett busfrö med 1st telefonstople till bakben =S 

*suck*

MILJONER tankar flög igenom skallen… Mest:NEJ NEJ  NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ !!!!!!!!

Älskade hon får inte vara skadad, älskade hon får inte ha ont =’(


  Nåväl, jag tvättade det stora men bara ytliga såret tog fram med longerlinan o ner på banan för att se hur hon rörde sig! Betyg: G i skritten men i traven satte min, i vanliga fall extremt tåliga, Madame ner tassen o sa: "det där, det gör jag bara inte!" Fine, jag är otroligt glad över att hon så starkt visade att hon hade ont! Duktiga hon, för hur ska jag annars veta?!!! Klappade om Älskade hon och tog in henne!

   Jag förstår att det måste vara extemt knepigt att trava med en telestople till bakben, men hon har varit så här svullen iom/pga muggen vid två andra tillfällen och då har traven fungerat ändå (markerat men ej halt). Så Mattes oro höjdes med 1000%.


   Hur som, fram med telefonen o finaste MammaVeronica kom till undsättning, hon konstaterade likt mig att det var sjukt märkligt att  hon var sååå svullen över detta lilla ytliga ”fina” sår. Strax därefter kom Malin hem, hon kikade också och ja, inte kom vi fram till ngt vettigt alls =( Grann-Inger kom upp och kikade lite, fick telenr till hennes svärdotter som lämpligt nog är nyexad veterinär!

Kyla o promenix blir ordinationen! Sagt o gjort… En bra stund kyla och ca 30-40 min promenad o svullnaden var konstant =( INTE BRA… Svullnaden har alltid ner på henne vid tidigare telefonstolps-tillfälle =S FAAAAAAN!

   Underbara Vet. Björn Rahm ringde upp mig framåt senkvällningen, han tyckte inte läget var akut men höll med mig om att det inte var bra att svullnaden inte reagerade på promenixen. Stallbandage över natten o en ny kontakt imorgon bitti blev det bestämt!

   Sovit en timme i taget i natt =S Uppe kl. 05,15 för att pyssla om Magiskan, svullnaden var oförändrad =( Lite extra svullen men det är hon alltid på morronen, efter 30min promenad var morgonsvulladen borta men den andra svullnaden var konstant! MÖÖÖÖÖÖÖG!

   Ringe Björn o han tyckte vi skulle avvakta idag oxå, ny kontakt ikväll när jag kommer hem från jobbet! Jo, tjoballe att jag har kunnat koncentrera mig på jobbet idag =S 

   Nu inväntar jag besked från Björn! Hoppas på att få komma iväg imorgon. Hoppas Hoppas Hoppas!


Jag vet o hoppas o tror att det med allra största sannolikhet inte är ngn fara på taket! Att hon kommer bli perfectly fine inom kort…

Men det som skrämmer mig allra allra mest är att det var såhär allt började för min Älskade Everth, en ”liten” skada som i framtiden skulle tvinga oss att skiljas åt =( Nu blev ju inte hans skada omhändertagen som den skulle och det var anledningen till att den ”lilla” skadan fick de stora konsekvenser som det fick oxå, men usch jag blir så himla orolig.

Likaså var det ju för stiligaste Mr Stallion/Pepper, en relativ ofarlig vurpa i hagen, lite svullen o halt i ett par dagar sedan fina fisken igen… Men allt är inte som det ser ut att vara… En spricka som orsakade överben som orsakade slitage på böjsenan o Peppers framtid fanns helt plötsligt hos min Everth i Trappalanda istället för hos hans Matte som höll honom kärast i hela världen =’(

 

Nu har jag ju läget under kontroll och vi åker till Björn för kontroll redan imorgon förhoppningsvis, men jag kan inte låta bli att oroa mig! Älskade hon, älskade älskade hon

 

Har läst på internet mkt o kommit fram till en miljon olika anledningar till svullnaden! Skräcken griffelbensfraktur =(

Min högsta önskan är att Björn tittar på mig efter morgondagens eventuella undersökning o säger:

Det ser alldeles utmärkt ut detta! Inga skador eller förändringar utan hon har bara fått en ordenlig slag/spark! Du kom hit HELT i onödan!

JAAA, ingen skulle vara gladare än jag än om jag om 30dgr sitter framför datorn o betalar den där HELT onödiga veterinär räkningen!

 

Hon får inte vara skadad, HON FÅR INTE VARA SKADAD =’(


     

Ovido - Quiz & Flashcards