Alla inlägg den 23 april 2012

Av madibasshiraz - 23 april 2012 10:48


...var underbart lugn o skön! Livet som ägarinna till konvalescenthäst är galet lugnt, har massa timmar ”över” varje dag och jag har på allvar börjar fundera på vad vanliga människor gör av tiden?!

Nu mera kommer jag hem från jobbet, går ut o ger Shira hennes meducin + betfor,  ”kvällsmockar” o myser en gooood stund! Sen är det dags för en cykeltur med Mr eLiOt o sen fixas det käk till mig! Jahapp lixon, då va klockan på sin höjd max 7 VA FAN GÖR MAN SEN DÅ?! Uttråkad som en gnu vid 8 o går jag o lägger mig för "det finns ju inget bättre o göra!" Saknar att spendera tid tillsmamans med Magiskan i skogen o framför allt saknar jag att trimma på dressyrbana =S

   Nej, jag är verkligen själaglad över att boxvilan lider mot sitt slut och att Älskade Magiskan ska få komma ut i hage på lördag och så smått börja motioneras igång i början på nästa vecka =)

Nu är det verkligen bara nerförsbacke rakt mot friskförklaringen!!! På onsdag är sista meducineringsdagen, på lördag fm byggs det hage o på måndag ska vi ut o promenixa tillsammans! Nu jäklar börjar vägen tillbaka på riktigt! Wopedidoooooo =)


I fredags blev det middagsmys med Värmländskan efter hon motionerat Malin’s Rossi! I lördagsmorse tog jag lååång sovmorgon (efter medunicinering kl 6 gick jag raka vägen i o la mig igen! Sååå skönt!), sen blev det långtur med Linda & Bettan i skogen innan det stod TrioMys hos Johanna! Kollade film o alla tre somnade sedvanligt till film nr 2! Vilket piggt gäng vi är ;)

Å sen igår blev det lite städning av dockhuset efter ännu en sovmorgon, fika i träna hos M&E o sedan regelrätt söndagshäng i soffan till Shutter Island! Sjukt bra dag o helg!

   Dumt o klaga när man har det så här bra o när det dessutom bara blir bättre o bättre för var dag som går! Mmm, jag är en hiskeligt lyckligt lottad tös!


På väg till Träne igår spelade de Lisa Nilssons Himlen runt hörnet på radion, den kunde ju inte passa bättre in om jag så ens skrivit den själv!

För där hemma står hon ju, min alldeles egna Magiska alldeles alldeles runt hörnet <3


”Så många människor omkring mig, utan varken mening eller mål.
Alltid nån som blir över, säg mig, varför blir det alltid så?!
Nån där uppe måste ha sett mig och tänkt att nu så är det väl ändå hennes tur!?
Min tur att träffa nån som vet vad jag behöver,
det verkar som mina ensamma dar för alltid är över!
För jag har himlen runt hörnet!
En egen ängel i en säng(hmm tja, eller box!)
Som om himlens alla små stjärnor sjöng för mig, sjöng för dig i en underbar refräng:
Du är himlen runt hörnet för mig!

… o Gud vet vad jag hade gjort o hur jag hade mått om jag inte träffat dig?!
Du är himlen runt hörnet för mig!”

 

 

Utsikt över Shira i boxen från mitt sovrumsfönster!

Ovido - Quiz & Flashcards