Alla inlägg den 4 juni 2012

Av madibasshiraz - 4 juni 2012 21:51


Bokslutsjobb/rapporteringsdagar o endast 4dgr jobbvecka plus att ridning/träning av Magiskan står på schemat! Mmm, man kan säga att saker och ting börjar sakta men säkert återgå till normalt! Eller nja, normalt o normalt är väl dumt o säga för just nu är det extra mkt rosa i min värld! Tokgillar livet o det känns skönt att äntligen få erkänna det! Har många gånger önskat att resten av livet va lika enkelt som livet med Shira o mmm, nu har jag äntligen nått dit!

 

   Idag fixades nya ”knoppar” till byrån (sidenband), blommar inhandlas på onsdag o mattan får det nog väntas med till nästa bidrag från jobbet landat på kontot =) Men annars så är sovrummet fixflax färdigt! Stormtrivs o tänk att ”så lite” kan göra en sån skillnad!

   Fröken Pyssel har slagit till igen o det går inte att ta miste på att det är en singeltös som bor i dockhuset! Rosa, flickigt o blommigt i varendaste lilla hörn!


Så såhär blev resultatet (- ny matta o nya blommor!):


                    



Lite före bilder:

 byrån,   rummet innan inflyttning sept 2011    


 

Hur som, nu till det som VERKLIGEN betyder ngt nämnligen Shiraz! Längesedan jag behövde göra veckoschema för att få ihop o känna att jag har koll på Magiskans träning men denna veckan är det äntligen dags igen! Premiär veckans schema blir som följer:

 

Måndag: Vila

Tisdag: Grusväg, 15min skritt

Onsdag: Grusväg 10 min skritt, avslut på ridbanan

Torsdag: Grusväg 10 min skritt, avslut på ridbanan

Fredag: Grusväg 20 min

Lördag: Skogsridning UDDARP!!!

Söndag: Vila

 

Wopedidooooo! Känns galet bra kan ni tro!

 

   Övriga veckan är full med roliga kvällsaktiviteter! Ikväll har Fisen varit här för lite provuppsättningar lite makeup-prov! På onsdag ska lilla Mammsen firas hemma i Arkelstorp o på kvällen är det Grey’s final vilket är lika med onsdagsmys i soffan!!!

Torsdag o fredag är ”ledigt”. Lördagen inleds med en runda till Trullstorp för att ”hjälpa” Veronica & Jappe, o sen på kvällen vill jag hemskt gärna gå på bio *blink blink*!

Söndag är ju den stora BALdagen, så då bär det först av mot Färlök o fixa LillKusinen o sen ska jag minsann ut till slottet och se om jag kan få skymta Lillebror & hans dejter o såklart få se mitt mästerverk Fisen med dejt! Hoppas på fint väder så man kanske kan ta en picknick på 20kull efter baltittandet! Sen har vi minsann klarat av vecka 23 också! Swisch o så är det snart semester o förhoppningsvis Falsterboooo =)


_________________________________

”… jag har lovat den här gången
att jag ska ge allt jag säger att jag har!

…för jag tror att livet just har börjat
och det blir vad jag gör det till!”

-       Melissa Horn

 

Skapa flashcards