Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Everth von Bus

Av madibasshiraz - 26 juni 2012 22:29

 

'Cause I need you and I miss you and now I wonder... 
If I could fall into the sky, do you think time would pass me by? 
'Cause you know I'd walk a thousand miles If I could just see you... Tonight.

 

25 månader utan min Prins idag… Det är overkligt, orättvist och oförglömligt.

 

Önskar att det fanns ett sätt så att jag fick ha dig här nära mig igen… Men allt eftersom tiden går förstår jag att det aldrig var meningen att jag skulle få behålla dig, det var aldrig meningen att vi skulle förverkliga alla drömmar! Meningen med var att jag skulle hjälpa dig till rätt sida av det onda och att jag på vägen dit skulle växa till den Caroline jag är idag!

Du är den som med utan tvekan har berört mig mest och starkast i mitt liv, vår resa tillsammans är den tuffaste och svåraste jag gjort. Fast med dig vid min sida var jag stark, starkare än jag trott, o det var när du försvann och jag stod utan dig det tunga jobbet började…

 

Att andas utan din luft i mina lungor, att kämpa på utan att få ”belöningen” i form de (få men) magiska stunderna vi delade tillsammans, att komma till stallet utan att mötas av din underbara uppsyn och ditt välkomnande gnägg, att vara Caroline utan Everth… att stå där ensam kvar, bredvid en tom hästtransport med din grimma i min hand utan din hals att söka tröst mot det är det svårtaste jag behövt klara ut någonsin och jag önskar av hela mitt hjärta att jag aldrig någonsin ska behöva klara ut ngt likande igen.

Förluster är sin sak, livet har sin gång det är jag fullt medveten om, men när man blir rånad på en framtid och när man står hjälplös inför att rädda sin bästa vän är det svårt att stå rak… benen under mig försvann i samma ögonblick som du och det har tagit med de här 25 månaderna att sakta men säkert försöka resa mig igen!

 

   Du är oersättlig i min värld, Everth von Bus! Jag saknar dig så det inte går att beskriva med ord, men jag vet att du har det miljoner gånger bättre där du är nu än vad jag någonsin skulle kunna erbjuda dig… för din smärta skulle jag aldrig kunna trolla bort, hur gärna jag än ville laga dig va den sista vilan det bästa jag kunde erbjuda dig!

 

Vi ses i mina drömmar med jämna mellanrum och det får jag vara nöjd med...även om det bara är det näst bästa för mig så är det absolut bästa för dig o det är allt som räknas!

För även om jag inte kan känna din lukt eller din störtsköna lunkande rytm under mig, så får jag iaf se dig och ”vara” med dig igen! Verkligheten tog de ifrån oss, men Drömmen om att vara tillsammans har vi kvar o där kan vi stanna för evigt! Always and forever, and ever and ever…

 

 

       

     

 

"Har precis samma känsla inom mig nu som för 11 månader sedan,

paniken och all förtvivlan i kroppen tar överhand.

Tårarna tar aldrig slut...

Bilderna av honom från den dagen har fastnat på näthinnan

och nu ikväll bränner de med tårarna så fort jag försöker blunda.

Känner paniken från när jag insåg att allt inte bara var en hemsk mardröm

som det gick att vakna ur, utan allt var verklighet

och allt skulle ta slut och vara över där och då..

Känner fortfarande hur de drar grimskaftet ur handen från mig,

tar honom från mig och förvinner med honom runt hörnet,

sen blir det aldrig mer han o jag....

Faller ihop i en hög på marken, ropar efter min Everth

men det blir aldrig mer han o jag...

Hur mycket jag än saknar, blir det aldrig mer han o jag."

 

 Blogginlägg Without Upy by my side, från 2011-04-26,  det har gått 14 månadet till men känslorna förblir oförändrade...Paniken tar överhand, saknaden blir total o förtvivlan i kroppen är tillbaka =(


 


   Rymmer ut till min Magiska för att försäkra mig om att hon finns kvar vid min sida, om att Mirakel finns, dreams do come true o att good things come to thoose who waits!

   

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards