Alla inlägg den 24 september 2012

Av madibasshiraz - 24 september 2012 16:55


Har haft en alldeles lagom jag-har-inte-gjort-något-vettigt-alls-helg =)

   Hur dunderskönt som helst, veckorna fullständigt STÖRTAR förbi i 290 knyck så fredagskvällar som i fredags o framför allt lata lördagar som i lördags är guld värt för mig!

   Veckorna är inrutade/schemalagda till in på minuter för att allt ska hinnas med! Det är ett underbart liv så jag klagar definitivt inte, men lata/oplanerade helger som denna behövs för att jag ska orka med livet som lycklig ägarinna till världens finaste LettPrinsessa!

Nåja… alldeles värdelös har jag inte vatt utan två långt utdragna måsten är fixade o förresten, vem har sagt att spendera tid med de som gör mig absolut gladast är värdelöst?! Snarare värt om va?! =P

Hur som, följande aktiviteterar har ingått i min lugna o mysig helg: fredags kvällen bjöd på kvällsturen i stallet (dvs mata, plocka in o byta till pyjamas på ”våra” 3 kusar!), långrastning av mitt lurviga hjärta o så hanns det med städning av dockhuset + pajbakning med lilla Ebbba innan Favoriten kom hem för PRO-fredagsmys i soffan!

Lördagen var däremot galet lat den enda ”vettiga” som blev av va tömning o flytt av de sista prylarna från gamla stallet till nya! O efter att ha räddat hästarna (både våra o Malins!) från att drunkna i allt regn tog jag o Mr eLioT en långtur i skogen! Sen gjordes det fasiken ta mig inte många knop till den dagen, förutom att spendera tid med Honom då dvs ;)

I går va det däremot fullt lagom-ös! Inledde med morgonturen i stallet, städning [läs sanerning] av volvon efter flytten av 220st hästatäcken =S, frallefrulle o promenad med honom & den Lurviga! Trimning av eLiOt, soffhäng, KALAS och så avslutade Jag & Linda helgen med ännu en ridtur i ÖSregn =S

   Summan av kardemumman?! Massa tid har spenderats på soffan tillsammans med Honom, energi har samlats ihop o jag känner mig sådär tokigt glad! Nu väntar ännu en 290-knycks vecka o jag är redo, just bring it!

 

Med Shira så tycks vi hamnat på banan igen! Å det är skönt skönt SKÖÖÖÖÖÖNT! Hatar att vara ”ovänn” med min allra största Kärlek här i livet!

   I veckan har vi presterat bra tycker jag! Fina pass på fälten o att det sedan har ÖSregnat på oss de senaste passen har inte bekommit min Stjärna ngt speciellt, vi har iofs fått ta lägga om träningarna till långa PW’s ist för hoppning o dressyrtrimm, men hon har faktiskt kämpat på väl! Bästa Bästa Hon <3

   På onsdag väntar ny Mollis-träning och jag hoppas lite på att vi kommer till lika fin ridning då som vi gjorde förra träningen!

 

Måndag: Ridning fält

Tisdag: Tömkörning

Onsdag: Mollis =)

Torsdag: PW

Fredag: Vila

Lördag: HOPPNING!

Söndag: trimning

Ovido - Quiz & Flashcards