Alla inlägg den 6 november 2012

Av madibasshiraz - 6 november 2012 20:57

Ja vad ska man säga? Bra veckor sedan sist på många sätt o vis, men även en mörk och sorlig vecka =S Livet är verkligen en berg,- och dalbana… Men med en bästa nivå så hög som den jag har den äran att få leva mitt upp i nu gör tunga, tuffa och frukatsvärt sorliga beslut lättare att ta…

 

   Allt började med att jag skulle kolla på blup.se som min fina första häst Afrodite fått sitt föl ännu (säg där tidigt i våras att hon var betäckt 2011). Döm av min förvåning när jag ser att hon gått bort, på en sekund vändes allt upp o ner och jag kastade mig på telefonen till Mor :´( Förklarade och vi pratade en stund om det, under tiden kollade jag visare på blup.se och går in på hennes(vårt) förstfödda föl, LeffeBus, och där kom dagens anda chock =S Även finaste Leffe, född -05, hade också lämnat oss under2012 :’(

   Tog upp telefonen och sms:ade deras ägare… Det visade sig att Afrodite blivit sämre den sista tiden och de hade valt att skona henne från smärtan och skickat henne mot Everth von Bus och alla andra saknade hjärtan i Trappalanda! Ett väldigt starkt och modigt beslut, som jag är så glad och tacksam över att hon tog! Helt osjälviskt och enbart för ”min” Fina Vita Prinsessas skull!

Med LeffeBus är det däremot fruktansvärt sorligt, min värsta mardröm besannandes i denna Ägarinnans liv. Leffe skadade sig i hagen, skulle opereras (likt min Vackra Svarta) nere i Malmö men han vaknade aldrig. Ynka 5år gammal och med hela livet framför sig somnades HighLajf in…. Tragedin är total.

   Mina tankar går till Ägarinnan…. Livet är f-n bra orättvist ibland :’(

 

Återbesök i Helsingborg för eLiOt i onsdags… det blev både possitiva och negativa besked! Det possitiva är att OP’n har gått strålande! Muskeln har ”fastnat” perfekt och väggen är nu åter stark och ”frisk”! Så under normala omständigheter sa veterinären att detta skulle hålla for life och att jag inte behövde vara så orolig för det!!! DÄREMOT, har han en kronisk mag,- och tarmsjukdom =(

   Meducin 2ggr om dagen och specialmat är vad som gäller framöver. Återbesök ca 1ggr i månaden för att kolla status och framför allt ögonen, då meducinen han ha vissa biverkningar på hans ögon… Life truly is a bith =S

Jaja, hur som är jag glad över att de upptäckt detta och att jag nu kan hjälpa honom och hålla honom smärtfri och under uppsikt.

   Nu gäller det bara för mig att INTE vara självisk och ha så pass insikt och respekt för mitt lurviga allt att den dagen sjukdomen hindrar eLioT från att vara just världens bästa busigaste och charmigaste eLioT ska han få somna in… Inga långdragna sjukperioder, inga mer smärtsamma OP’s, inga dagar fulla med smärta… Nej, efter allt han givit mig är det minsta jag kan ge honom ett värdigt avslut!

   Låt oss dock hoppas, be, hålla tummen och skrika o gorma på gubben uppe ibland molnen att det kommer dröja länge länge länge än innan jag ställs inf det beslutet…

 

Däremot med min älskade Magiska går allt PRIMA skinka! Men mer om det i ett annat inlägg! En liten cliff hanger till dess bjuder jag på: November kommer bli en kick ass bra månad och början på ngt riktigt riktigt BIG!!!

 

   Nu väntar, efter en MAGISK uteritt med Hon om betyder mest, falukorvsmidda med ett glas vin o Twilight på TV:n. Myser ner mig i soffan med min håriga älskings Tuss vid min sida o bara njuter att få leva mitt i drömmen!

 

 

Skapa flashcards