Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Fröknarna Hoppdebutanter!

Av madibasshiraz - 12 november 2012 16:21

 

Japp, efter 12år var det så åter dags för Fröken Mig att göra ”comeback” i hoppvärlden igen!

...Ja, sist slutade det minst sagt i katastrof =P Jag o Min Afrodite tokkraschade så det sjöng om det  i en 1.20 oxer på tävling... Efter den "olyckan" var jag en riktig fegis ett tag innan jag började hoppa högre höjder igen, strax därpå hände det dock igen! Afrodite ville inte hoppa, men jag fortsatte och kraschade ytterligare ett hinder... *suck* Livrädd som få bestämde jag mig där o då att lägga hoppestudskarriären på hyllan o dressyra för glatta livet ist! Sagt o gjort, de få hoppskutt jag gjort sedan -00 är minst sagt lätträknade! (Förutom med min Svarta Dröm då förstås… för vi har minsann med glädje hoppat både terräng o bana med jämna mellanrum även om det oftast är typ nedgrävda bommar rent höjd mässigt!).

  

Hur som, igår va det dags: Caroline Fransson & Madiba’s Shiraz anlände tillsammans med Linda Wallin & Callago till Stall Ekeberg för Pay&Jump! Vi gick banan, lastade ut o begav oss till framridningen! Våra unga vackraste o absolut coooolaste Pownisar uppförde sig exemplariskt! Shira va iofs seg som sirap, men hellre det än att hon att ångat på som det LettLok hon kan vara!

På framhoppningen gick det bra, hon ignorerade dock att hoppa 1 gång vilket resulterade i att tjejen på framridningen fick jobba en stund (hon va för övrigt sjuuukt sysslolös på en 50cm framhoppning! Inte många mer än min toka som rev kan jag avslöja!).

Annars gick det bra! Galoppfattningarna satt 100% och hon hade lagom med gas o broms (kanske lite för lite gasför hoppningens skull, men jag gilla’rt!). Jag tyckte hindrena var pluttiga och det kändes 100% bra i magen, ingen oror, nervösitet eller rädsla! Med henne skulle jag klara vad som helst! Älskade hon o älskade oss!

   Så jaaa, när de ropade in mig till banan va det inte mkt att be för, in i det fina ridhuset och sen var det bara att köra igång! Allt gick bra, hon va dunder seg o lite smålat men vi tog oss ta mig fasen igenom hela banan(9! hinder) utan ett stopp eller trams (ett ”pet” iofs), men som sagt 50cm är påtok för lågt för henne, hon bryr sig inte ens om att lyfta på benen på den höjden! Tramsbyttan!

   Hur som så kan jag inte annat än att vara 100% nöjd med min Finaste Prinsessa och vår gemensamma insatts! Nu har hoppryttaren i mig vaknat till liv och under vintern ska vi försöka klämma in en o annan hoppträning o till våren ska vi minsann ut och Pay&Jumpa så det står härliga till! Hoppa är faktiskt galet skojj när allt stämmer!!!


* High Five! * Efter 2 lyckade debuter på hoppbanan!

Caroline & M Shiraz och Lina & Callago

2st extremt lyckliga hästtöser och 2 lyckliga Pownisar!

Stall Bus, it is my friend!

   

   Sen gör det ju varken saken eller känslan sämre heller att div. folk spontant kommer fram o berömmer: "den (fantastiskt) vackra hästen!" Jag är iofs ganska lång i vanliga fall, men när man för gång nr x i ordningen hör hur det pratas om Shira och hennes Vackra Jag kan jag säga att jag blev mist 3m lång o stolt som en fura! Älskade Vackra Finaste hon, hon är verkligen det bästa med heeeela mig!

 

 

 

Så nu har jag mall-apat mig färdig =)

Hur som, därmed är alltså vår hoppdebuten avklarad, Check! o jag ser redan fram emot nästa pay&Jump, Check Check ;)

 

Men en sak i sänder… Nu laddar o taggar vi om inf söndagens debut på de riktiga tävlingsbanorna!

Dressyr(LC:2) på hemmaplan står på schemat! Mitt absoluta mål är att rida ett godkänt program, men jag ska villigt erkänna att det hade ju varit fantastiskt jäkla kul att få kicka ass o plocka hem en rosett bara sådär lixom på debuten o allting ;) Mmm, jaja... en flicka kan väl få drömma?!?!?!?!

   Hur som, på söndag är det upp till bevis för Fröknarna Oss! Åh, äntligen är vi här… Äntligen Äntligen ÄNTLIGEN =)

 

Vi laddar upp med följande träningsschema för veckan:

Måndag = Tömkörning

Tisdag = Vila (Matte ska till GBG med jobbet!)

Onsdag = Mollis träning

Torsdag = PW + Hovis

Fredag = Vila (Matte ska på CATS!)

Lördag = Uteritt + lite trimm på fälten

Söndag = TÄVLING!!!

 

Mmmm, woppedidoooo! Då kör vi...!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards