Alla inlägg den 21 januari 2013

Av madibasshiraz - 21 januari 2013 13:55


Jahapp, då va helgen slut innan man ens hann blinka! Jag har FÖR roligt helt enkelt =)

   Inledde helgen med ett TK-pass med Shira o sen fredagsmys på bian med Han!

Va uppe med Tuppen i lördagsmorse och 08.00 kom Mr and Mrs Hovis och fixade nya fina skor till Prinsessan Svart! Efter det inleddes projekt ”living our dream”! Linda o jag begav oss till hennes jobb-stall och hämtade hem 2 hästar som skulle visas för försäljning! Fix o trix, essning o trimning och vips ett par timmar senare var 1 av hästarna såld! SJUKT KUL =) Is there someting we can’ot do?! *hihihi* Ödjmuka som få kaxade vi runder i stallet men, mmm tjiii o bränn på nosen fick vi ganska omgående, då vi hamna på ett äventyr som vi sent ska glömma! Detaljerna kring detta är iofs sekretessbelagda men nja, Fröken Fransson strulade till det ganska ordentligt, och vips så hade vi hamnat mitt i en mindre disaster igen! Wooops! Hur som, den sagan fick ett lyckligt slut tack vare en väldigt klok Mr X.

Så  1 000 000 tack Mr X, du räddade our asses!

Kl 21.00 på lördagkvällen styrde vi hästarna mot en barbackaritt i 350-grams myspystäcket! Det var stjärnklart, svinkallt med ändå bästa livet! Efter 15 timmar i stallet, nattade vi kusarna och for hemåt! Somnade på mindre än 5 min efter jag landat i soffan =) Mmm, massa många sådana dagar till önskar jag mig! (Ja, MINUS det dära lilla missödet då förståss ;) Hihihi, Fröken klant!)

  

    I söndags blev det tidigt dressyrtrimmeri i ridhuset innan jag och Mr eLiOt styrde Volvon hemåt Arkelstorp för lite pulkaåkning med Flickorna, fikamys med familjen och allmänt Arkelstorps-häng! Bästa Familjen <3

Avslutade helgen med pizza o film-kväll tillsammans med Honom! En sten föll från mitt hjärta under kvällen, och jag tror att jag äntligen och snart börjar komma på fötter igen efter mitt lilla snubbeltrubbel härrom veckan!

Det ska nog bli bra detta, trots bumpen, för: ”man måste tänka klart, vara positiv, förverkliga sig själv och sitt liv”!


Veckan ser ut som följer:

Måndag = trimm

Tisdag = Vila

Onsdag = PW

Torsdag = uteritt

Fredag = Trimm

Lördag = ? (Bus-perhaps?!)

Söndag = Löshoppa


Shira känns finfin just nu! Galoppfattningarna fungerar bra, och hon är Magisk att flyga fram på i galoppen. Men nu är det bara det att hon ska släppa i högersidan oxå =S Så det är bara o jobba jobba jobba på!

Hur som, jaf har bestämt mig för att backa bandet lite! Har återgått till att träna grunder, halvhalt, framåt, halt, trav, volt, framåt serpentiner, trav/galopp... Mmm mkt övergångar och smidighet och framför allt FLYTTA RUMPAN! 

Mkt "tråkigt" arbete, men samtidigt sååå kul att känna förändringarna från pass till pass! Man ska inte slarva med detta, då blir det som innan, nämnligen pannkaka av allt ihopa! Hon måste ju vara "där" och med mig innan jag ens kan förvänta mig att vi ska nå någon som helst framgång!

Så ja, vi jobbar på! Jobba Jobba Joooobbbba! Nästa vecka hoppas vi på årsdebut för Mollis! Wopedidoooooo =) 


Mmm, så är det så blir det! Tjipp o Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards