Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

...the wind of changes!

Av madibasshiraz - 27 mars 2013 08:57


Tjolahopp! Det va ett tag sen, jätte tag sen om jag ska vara ärlig.

Tiden räcker lixom inte till längre, villket är väääldigt tråkigt! Älskar ju att skriva o blogga om livet med Shira, så HÄR frå det minsann bli skärpning framöver.

Har läst igenom mina gamla inlägg o det är ju så kul att titta tillbaka o minnas alla de dagar och äventyr jag o Magiskan vatt på! Man glömmer ju så lätt annars.... Japp, det SKA bli skärpning på detta!


Hur som, sen sist har det hänt en hel del kan jag lova!


Shira o jag har äntligen kommit igång med Mollis-träningen! Så varje onsdag kring 17.00 är det julafton för mig o Magiskan! Träningen går verkligen framåt. Jag börjar fatta vad Mollis menar och jag börjar även få till ridningen som Mollis vill! Vi jobbar mkt på framåt framåt framåt o de senaste träningarna har vi börjat komma till riktig ridning! Såååååå kul! Onsdagar är LÄTT bästa dan på hela veckan!

Denna veckans ensam-trimmningar har gått super! Fram fram fram, utan att jag behövt påminna henna om detta i varje steg! Har iofs haft gramanen till hjälp, men ändå... jag klappar iaf både mig själv och Shira på axeln! Bra Jobbat, Töser <3


   Hoppningen går oxå framåt, men sånt går ju iofs hand i hand, förrförra lördagen (Shiras b-day btw) hoppade vi studs och fristående oxer med vatten matta! Även hon Shira hade enorma problem att först o främst förstå studsen och sedan ta sig över studsen, klarade hon ut det galant de sista gångerna! Bästa hon! Även oxern fixade hon galant! Så kul att hon äntligen börjar suga på hinderna, sista gångerna fick jag verkligen bromsa henne så hon inte skulle gasa rätt igenom hinderna! Kul med framåttänk på min annars relativt lobotomerade PowniePlutt!

   Ja, summan av kardemumman?! I LOVE MY POWNIE!


Tävling på KRK i mitten på Maj och jag hoppas att jag och Magiskan är redo för en göra om och göra rätt-debut! Planen är att det blir LC + LB den dagen! Vi får se, ska höra med Mollis vad hon tycker oxå! Men det är målet iaf! Kämpa Kämpa Kämpa!

Snön har ju äntligen försvunnit så nu är det bara att köra på, galoppträning på fälten, länga PWs och underbara vanliga uteritter!!! Woppedidoooo!


Just det, sen har ju världens grejj hänt oxå! JAG & NIKLAS SKA FLYTTA IHOP! Japp Japp, den 1 Maj börjar framtiden på riktigt! Det blir en finfin 3 i Öllsjö! Marklägenhet med egen ”liten” uteplats!  Å, det är så galet spännande! Vi kan knappt bärga oss! Det är typ det enda vi pratar om, planerar inför och grejjar med! Niklas har gjort en kanonfin Tv-bänk till oss, fixat till en hallbyrå och i lördags va vi och köpte ett ekbord o 4 stolar som nu ska målas och ”renoveras” by Me&Nillis =)

   Bästa Bästa Livet!


Japp, det får vara allt för nu! See U soon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madibasshiraz - 29 januari 2019 23:18


Swisch *ljudet av 9 dagar som passerar*Jobb, rörelse, mysighelg med N, vardag, snökaos, inställd premiär och sjukdom. Kort uppdatering sen sist!Shira gick 3 pass förr veckan, varav 1 uppsuttet. Godkänt betyg för en tokig vecka. Önskar att det fanns m...

Av madibasshiraz - 20 januari 2019 19:56


Söndag. I did it! Planen höll, o nu är min rumpa placerad i soffan. Maten i ugnen o N väljer söndagsförmiddagen! Så miljoner mkt bättre känsla i kroppen idag! Caroline vs dumma tankar 1-0! Kalaset igår va så mysigt! Tack! OH yes! Nu växlar vi u...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 15:14

Faaaaaaan! Jobbet var krångligt, tredje gången jag kör lön varav andra helt solo. Massa nytt inom julledigt o massa tjafs. Blääää. Men det som är mest Blääää är att det egentligen inte alls är Blääää. Egentligen är det tjohooo! Jag tycker det är SV...

Av madibasshiraz - 19 januari 2019 06:17


Lördag. 06.08. Strax påväg till jobbet. Mmm, så är det. Så kommer det vara en tid framöver. Men så får det va. Allt har sin tid. Sina perioder. Livet. Shira va hos tandläkaren i torsdags. Allt såg fint ut! Skönt! Däremot har hon börjat gnaga på ...

Av madibasshiraz - 16 januari 2019 21:56


Idag har jag vatt i tränat! Japp, you heard me! Hittat ett lagomt ställe för mig att träna på. Onsdagar 18.00, core-pass var fjärde Yoga. Japp, det här har jag lovat mig. Måstemåste hålla detta! Jobbet är kul. Svinkul! Har ett stort projekt på G s...

Ovido - Quiz & Flashcards